Show simple item record

dc.contributor.advisorAracagök, Zafer
dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.authorSalman, Selda
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:23Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:23Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69429
dc.description.abstractÖZET SİNEMAYA BAŞKA BİR BAKIŞ: BERGSON EKSİ DELEUZE Selda Salman Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Zafer Aracagök Eylül, 2004 Bu çalışmada, Henri Bergson ve Bergson'un fikirlerini Hareket-İmge ve Zaman-İmge adlı sinema kitaplarında temel alan Gilles Deleuze'ün düşünceleri doğrultusunda sinema felsefi olarak ele alınmıştır. Deleuze'ün çalışmalarındaki Bergsoncu etkiyi açığa çıkarabilmek için Bergson felsefesi detaylı olarak incelenmiştir. Bergson'un felsefi yaklaşımı serimlendikten sonra Deleuze'ün sinema kitaplarındaki Bergson terimlerinin izi sürülmüş ve Bergsoncu etki açığa çıkarılmıştır. Böylece Deleuze'ün sinema felsefesinini değerlendirme noktasında yeterli olabilecek felsefi terimlerinin yeteri kadar değerlendirilmediği ve kendi kavramlarını Bergson felsefesine yerleştirdiği öne sürülerek Deleuze'ün Bergson'cu yaklaşımına bir eleştiri geliştirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Henri Bergson, Gilles Deleuze, Sinema, Film felsefesi, Sezgi, Hareket İmge, Zaman İmge. IV
dc.description.abstractABSTRACT ANOTHER APPROACH TO CINEMA: BERGSON MINUS DELEUZE Selda Salman M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Zafer Aracagök September, 2004 In this work, cinema has been investigated philosophically through the ideas of Henri Bergson and Gilles Deleuze, who uses Bergson's ideas as a basis in his cinema books The Time-Image and The Movement-Image. To clarify the effect of Bergson in Deleuze's works, a detailed account of Bergsonian philosophy has been investigated. After stating Bergson's philosophy, the trace of his philosophical terms are revealed in Deleuze's cinema books, and thereby a critique of Deleuze's Bergsonian approach has been developed by pointing out that Deleuze does not consider Bergson's philosophical terms, which are efficient enough to consider cinema philosophically, and implants his own concepts into Bergsonian approach. Keywords: Henri Bergson, Gilles Deleuze, Cinema, Film philosophy, Intuition, The Movement-Image, The Time-Image.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleAnother approach to cinema: Bergson minus Deleuze
dc.title.alternativeSinemaya başka bir bakış: Bergson eksi Deleuze
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmDeleuze, Gilles
dc.subject.ytmIntuition
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmBergson, Henri
dc.identifier.yokid160774
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145539
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess