The simulacrum surfaced: A study on the nature of the image
dc.contributor.advisor | Treske, Andreas | |
dc.contributor.advisor | Aracagök, Zafer | |
dc.contributor.author | Erlevent, Evren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:13:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:13:22Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69428 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı görsel imajın doğasını, Plato,Baudrillard ve Deleuze'un `simülakrum' üzerindekigörüşlerine yer vererek anlamaya çalışmaktır.Temsili sistemin öğeleri; model ve kopyaincelenerek, simülakrumun bu ilişki içindeki yeritespit edilmeye çalışılmaktadır. Taklit ve temsilkavramlarının görsel sanat eserlerinin yarattığıbüyüleyici etkiyi aciklamakta yetersiz kaldığıtartışılmakta ve Deleuze'un ?oluş/başkalaşış?kavramı önerilmektedir. Bu tezde simülakrumuntemsili sistemi nasıl tehdit ettiği ve model/kopyailişkilerini Deleuze'un `duyusal' kavramındakirolüyle dayanaksiz kıldığı tartışılmaktadır.Anahtar Sözcükler: Simülakrum, Simülakra, Suret,İmaj, Imge, Temsil, Görsel Sanatlar5 | |
dc.description.abstract | This study aims at understanding the nature of thevisual image through discussing the notion of'simulacrum' within the philosophy of Plato,Baudrillard and Deleuze and trying to locate itsimportance within the representational system ofmodels and copies. The notion of imitation andrepresentation is found problematic in explainingthe fascination within visual imagery and Deleuze?sterm `becoming? is suggested as more appropriate. Itis discussed in this thesis how the simulacrumthreatens and destabilizes model/copy relations ofrepresentation through its role in Deleuze?s`sensation.?Key Words: Simulacrum, Simulacra, Image,Representation, Visual Arts4 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | The simulacrum surfaced: A study on the nature of the image | |
dc.title.alternative | Yüzeye çıkan simülakrum: İmgenin doğası üzerine bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual image | |
dc.subject.ytm | Simularca | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Platon | |
dc.subject.ytm | Baudrillard, Jean | |
dc.subject.ytm | Copy | |
dc.subject.ytm | Deleuze, Gilles | |
dc.identifier.yokid | 160802 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190358 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Bilim Dalı |