A Review of the `ontology` of photography
dc.contributor.advisor | Mutman, Mahmut | |
dc.contributor.author | Sevimli, Önder | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:13:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:13:18Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69425 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı fotoğrafın kimliği ve varlığı üzerine kapsamlı bir incelemegeliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda, fotoğraf ve fotoğraflar hakkındaki kuramlargözden geçirilmekte ve bu kuramların genellikle göz ardı ettiği bazı kavramlar önesürülmektedir. Söz konusu kavramların geliştirilmesinde yazının `mantığı'ndan vetarihsel olayın oluşundan yararlanılmış ve bu anlayışların fotoğraf alanınauygulanmasında fotoğrafın varlıkbilimin söylemiyle olan ilişkisi temel alınmıştır.Böylece, fotoğrafın varlığını onu `belirli' ortamlara kısıtlamak yoluyla yok sayan vefotoğrafik zamanı `gerçek zaman'a bütünsel bir karşıtlık çerçevesinde ilişkilendirenönergelerin sorunsallaştırılması hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Fotoğraf, Yazı, Gerçek, Hayalet, Tanıma, Yinelenebilirlik, Tarih,Roland Barthes.iv | |
dc.description.abstract | This study is the culmination of a speculative attempt to understand and restate theenigma of photography. It aims to supplement the thought of photography with a host ofconcepts that seem to have escaped the scope of the theoretical critique of photographyand photographs. In doing so, it follows the lead of the `logic? of the grapheme and ofthe event of history to review the position of photography in relation to the language ofthe logic of being, and investigates whether the time of photography can be held inopposition to `real time.? Consequently, the contexts in which contemporary thought onphotography restrict the identity of photography are problematized, and the peculiaritiesinvolved in the interaction between photographs and viewers are emphasized in thisstudy.Keywords: Photography, Writing, the Real, Specter, Recognition, Iterability, History,Roland Barthes.iii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | A Review of the `ontology` of photography | |
dc.title.alternative | Fotoğrafın ontolojisi üzerine bir inceleme | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Photography art | |
dc.subject.ytm | Barthes, Roland | |
dc.subject.ytm | Writing | |
dc.subject.ytm | Ghost | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Ontology | |
dc.identifier.yokid | 160748 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190362 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Bilim Dalı |