Representation(s) of Topkapı Palace
dc.contributor.advisor | Baydar, Gülsüm | |
dc.contributor.author | Seles, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:13:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:13:16Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69424 | |
dc.description.abstract | Bu tez, Platonik İdealizme dayanan temsil sorununun eleştirel analizi üzerinekurulmuştur. Temsil problemi, tarihsel olarak, orijinal ve kopya kavramları arasındakisorunlu karşıtlığa sıkı sıkıya bağlıdır. Bu çalışmada, bu ikili karşıtlığın arkasındaki vetemsil sistemi dışında bir gerçekliğin var olduğuna ilişkin savlar eleştirilmiştir.Simülakrum kavramı, orijinal/kopya argümanına karşı bir sav olarak ortayakonmuştur. Bu sav, çağdaş tüketim kültürü ile de ilişkilendirilmiştir. Bu teorik çerçeveiçerisinde, Antalya'daki Topkapı Sarayı Oteli örnek çalışma olarak ele alınmıştır.Topkapı Sarayı'nın otelden önceki temsilleri analiz edilmiştir; ki buna Osmanlıminyatürleri, Oryantalist resimler/gravürler ve Topkapı Sarayı Müzesi dahildir.Simülasyon fikrinin, çağdaş mimarlık söyleminde ve pratiğinde önemli yansımalarıbulunan model/kopya ikiliğinin dengesini bozuyor olması, bu tezin en temelönermesidir.Anahtar Sözcükler: Topkapı Sarayı, Temsil, Simülakrum, Simülakra, Temalı Çevre,Temalı Oteliv | |
dc.description.abstract | This thesis is based on a critical analysis of the problem of representation based onPlatonic Idealism. Historically, this problem has been closely tied to the problematicopposition between notions of original and copy. In this study the assumptionsbehind this binary opposition and the existence of a reality that is accessible otherthan by its own representations are deconstructed. The notion of simulacrum isintroduced to counter the original/copy argument in relation to the contemporaryculture of consumerism. Within this theoretical framework the Topkapi Palace Hotelin Antalya is taken as a case study. Representations of Topkapi Palace precedingthe hotel are analyzed including Ottoman miniatures, Orientalist paintings/gravuresand the Topkapi Palace Museum. The basic premise of the thesis is that the notionof simulation destabilizes the model/copy binary which has significant repercussionsin contemporary architectural discourse and practice.Keywords: Topkapı Palace, Representation, Simulacrum, Simulacra, ThemedEnvironment, Themed Hoteliii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Representation(s) of Topkapı Palace | |
dc.title.alternative | Topkapı Sarayı`nın temsil(ler)i | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Topkapı | |
dc.subject.ytm | Simularca | |
dc.subject.ytm | Palaces | |
dc.subject.ytm | Copy | |
dc.subject.ytm | Representation | |
dc.subject.ytm | Hotels | |
dc.subject.ytm | Antalya | |
dc.subject.ytm | Topkapı Palace | |
dc.identifier.yokid | 160737 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190363 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |