Figuring the orient: A discussion of orientalism within the context of Ferzan Özpetek`s films
dc.contributor.advisor | Mutman, Mahmut | |
dc.contributor.author | Engin, Evrim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:13:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:13:15Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69423 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Ferzan Özpetek'in konu ve mekan olarak Doğu'yu gereksindiren ikifilminin Oryantalist temsil pratikleriyle olan ilişkisini araştırmak amacıyla; Hamam(1997)ve Harem Suare (1999) adlı filmlerin ayrıntılı bir okumasını amaçlamaktadır.Tezde yürütülen tartışma Postkolonyal kuram içerisindeki bir takım temel problemlertarafından belirlenmiştir ve yine bu problemlere yanıt vermek çabasındadır.Yapıçözümcü eleştiriden esinlenilerek, sözkonusu filmlerin çözümlemesi yoluylaOryantalist söylem ve Batılı özne oluşumun genel ekonomisi arasında varolan içselilişki ayrıntılandırılarak açımlanmaya çalışılmıştır. Filmleri biçimlendiren örtükOryantalizmi açık edebilmek amacıyla üç katmanlı bir yöntem izlenmiştir, çünküDoğuya sabit bir biçim verme çabasını üç kurucu an belirlemektedir. Bu nedenle,Oryantalist temsil görsel, işitsel ve cinsel ayrımlarının kuruculuğu açısındanincelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Oryantalizm (Şarkiyatçılık), Sinema, Ferzan Özpetek, TemsilYapıçözüm, Postkolonyal Kuram.iii | |
dc.description.abstract | This study aims to inaugurate a thorough reading of two films by Ferzan Özpetekthat employ Orient as their setting and major narrative element, Hamam (1997) andHarem Suare (1999), to examine their complicity with the Orientalist practices ofrepresentation. The discussion is informed by just as it responds to some of thecrucial issues within postcolonial theory. Inspired by the deconstructive critique, theintrinsic relation between the Orientalist discourse and the general economy ofWestern subject formation has been elaborated through the analysis of the films. Athree-fold approach has been pursued to be able to diagnose the latent Orientalismsigning the films, since three constitutive moments authorize the attempt of giving astatic form to the Orient. Therefore visual, aural and sexual registers of theOrientalist figuration has been explored.Keywords: Orientalism, Cinema, Ferzan Özpetek, Representation, Deconstruction,Postcolonial Theory.ii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Figuring the orient: A discussion of orientalism within the context of Ferzan Özpetek`s films | |
dc.title.alternative | Doğuyu biçimlendirmek: Ferzan Özpetek filmleri çerçevesinde bir oryantalizm tartışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Eastern society | |
dc.subject.ytm | Postcolonial criticism theory | |
dc.subject.ytm | Orientalism | |
dc.subject.ytm | Özpetek, Ferzan | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Film analysis | |
dc.subject.ytm | Film criticism | |
dc.identifier.yokid | 161249 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191802 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Bilim Dalı |