Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.authorEngin, Evrim
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:15Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:15Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69423
dc.description.abstractBu çalışma Ferzan Özpetek'in konu ve mekan olarak Doğu'yu gereksindiren ikifilminin Oryantalist temsil pratikleriyle olan ilişkisini araştırmak amacıyla; Hamam(1997)ve Harem Suare (1999) adlı filmlerin ayrıntılı bir okumasını amaçlamaktadır.Tezde yürütülen tartışma Postkolonyal kuram içerisindeki bir takım temel problemlertarafından belirlenmiştir ve yine bu problemlere yanıt vermek çabasındadır.Yapıçözümcü eleştiriden esinlenilerek, sözkonusu filmlerin çözümlemesi yoluylaOryantalist söylem ve Batılı özne oluşumun genel ekonomisi arasında varolan içselilişki ayrıntılandırılarak açımlanmaya çalışılmıştır. Filmleri biçimlendiren örtükOryantalizmi açık edebilmek amacıyla üç katmanlı bir yöntem izlenmiştir, çünküDoğuya sabit bir biçim verme çabasını üç kurucu an belirlemektedir. Bu nedenle,Oryantalist temsil görsel, işitsel ve cinsel ayrımlarının kuruculuğu açısındanincelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Oryantalizm (Şarkiyatçılık), Sinema, Ferzan Özpetek, TemsilYapıçözüm, Postkolonyal Kuram.iii
dc.description.abstractThis study aims to inaugurate a thorough reading of two films by Ferzan Özpetekthat employ Orient as their setting and major narrative element, Hamam (1997) andHarem Suare (1999), to examine their complicity with the Orientalist practices ofrepresentation. The discussion is informed by just as it responds to some of thecrucial issues within postcolonial theory. Inspired by the deconstructive critique, theintrinsic relation between the Orientalist discourse and the general economy ofWestern subject formation has been elaborated through the analysis of the films. Athree-fold approach has been pursued to be able to diagnose the latent Orientalismsigning the films, since three constitutive moments authorize the attempt of giving astatic form to the Orient. Therefore visual, aural and sexual registers of theOrientalist figuration has been explored.Keywords: Orientalism, Cinema, Ferzan Özpetek, Representation, Deconstruction,Postcolonial Theory.iien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleFiguring the orient: A discussion of orientalism within the context of Ferzan Özpetek`s films
dc.title.alternativeDoğuyu biçimlendirmek: Ferzan Özpetek filmleri çerçevesinde bir oryantalizm tartışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmEastern society
dc.subject.ytmPostcolonial criticism theory
dc.subject.ytmOrientalism
dc.subject.ytmÖzpetek, Ferzan
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmFilm analysis
dc.subject.ytmFilm criticism
dc.identifier.yokid161249
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191802
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess