Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükoğlu, Selçuk
dc.contributor.authorÇelebi, Bilal
dc.date.accessioned2021-05-08T11:59:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:59:21Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/694175
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada değişik süre 7e sıklıkta yüzme, tenis, basketbol, voleybol ıs de karışık tipte aktivitelerin sürdürüldüğü yaz spor okullarının çocuklarda fiziksel gelişim özerine etkilerini gözlemlemeyi amaçladık. Yaşlan 11.3 ± 2.3 (E-İ5) olan 33`ü kız, 485i erkek olmak üzere il çocukda spor okulları öncesi ve sonrası gençler için hazırlanan ÂAHPERD YFT (American Alliance for Health. Physical Education, Recreation and Dance Youth Fitness Test) fiziksel uygunluk testi uygulandı. Sonuçlar, eşleştirilmiş t- testiyle değerlendirildi. Barfikste kol bükülü asılı bekleme vs 548.64 m (600 yard) koşusu değerleri spor okulu öncesiyle sonrası arasında istatiksel olarak anlamlı farklıydı (sırasıyla; p < ö.öl ?e p < 0.05). Branşlara özgün değerlendirmeierdeyse; barfikste kol bükülü asılı bekleme basketbol Ye toleybol da (p < 0.05), dizler bükülü mekik tenis de (p < 0.01), 45.72 m (50 yard) koşusu yüzme, basketbol ?e de ?oleybol da (sırasıyla; p < 0.001, p < 0.01 ?e p < 0.001), mekik koşusu tenis de (p < 0.01), 548.84 m koşusu karışık, tenis ?e basketbol da (p < 0.05) spor okulu öncesi ?e sonrası sonuçlan karşılaştırmasında anlamlı farklıydı. Bu sonuçların ışığında; haftada 2-6 gün ?e 2-3 hafta arası uzunlukta yapılan yaz spor okulu çalışmalarıyla İ-İ5 yaş gurubu çocukların kurret ye genel dayanıklılık kapasitelerinde olumlu gelişmeler sağlanabileceğini söyleyebiliriz. Sonuçlan branşlara özgün değerîendirdiğraizdeyse spor okulunun süre ve sıklığından çok okul şuasında yapılan aktivitelerin fiziksel gelişim üzerinde etkili olduğunu gözlemledik. Haftada 6 gün, sabahtan akşama kadar ve iki haftalık kamp şeklinde sürdürülen yüzme okuluna katılan çocuklardaki gelişimin daha az sürece sıklıkta yapılan diğer branşlardan az olması da bu görüşümüzü desteklemektedir Yüzme spor okulunda değişik fiziksel aktivitelerden çok yüzme tekniği veya su üstünde kalma ağırlıklı çalışmalar yapılmasının böyle bir görüntüye neden olduğu düşüncesindeyiz. 1-
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSporun çocukların fiziksel gelişimi üzerine olan etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmChild development
dc.identifier.yokid31170
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid31170
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess