Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgel, Nazan Gönül
dc.contributor.authorBozkurt, Metin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:59:09Z
dc.date.available2021-05-08T11:59:09Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/694078
dc.description.abstractÖZET Bursa' mil Gemlik İlçesinde, sosyo ekonomik düzeyleri bir birine benzeyen öğrencilerin devam ettiği iki ilkokulda, eğitimin, öğrencilerin bilgi düzeylerine ve diş sağlığını korumayla ilgili davranışlarına etkili olup olmadığı incelenmek istenmiş tir. Bu amaçla her iki okula da yaklaşık üçer ay arayla üçer kez gidilmiştir. Araştırma grubu olarak seçilen okulda her ziyarette eğitim verilerek, diğer okulda ise bu eğitim verilmeden, öğrencilerin bilgi düzeyi ölçülmüş, ağız hijyenleri de PHP-M indeksi ile değerlendirilmiştir. Sonuçta, araştırma ve kontrol grupları arasında PHP-M indeksleri ve bilgi düzeyleri açısından bir farklılığın olmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca,yaz tatili sonrasında yapılan üçüncü değerlendirmede öğrencilerin bilgi düzeylerinde ve PHP-M in dekslerinde bozulmalar saptanmıştır. Sınıf bazında yapılan değerlendirmede ise eğitimin en çok 1. ve 2. sınıflarda etkili olduğu gözlenmiştir. öte yandan öğrencilerin, şeker, beslenme ve diş macununun etkisi ile ilgili bilgilerinde yanlış kanılar ve noksanlıklar bulunduğu, buna karşın öğrencilerin hemen tümümün diş çürüğünün etkeni olan bakteri plağını tanıdığı ve dişlerin kaz kez fırçalanması gerektiğini bildiği ortaya çıkmıştır. -1-Araştırmada elde edilen bulguların ışığında yapılan değerlendirmede; Birbirinden kopuk, kısa süreli diş sağlığı eğitimi çalışmalarının etkili olmadığı, diş sağlığının iyileştirilmesi için, ilk ve orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında zorunlu sağlık dersi konulması, sağlık ve diş sağlığı eğitim programlarının ülkenin koşullarına uygun hazırlanması, sağlık ve dolayısıyla diş sağlığı derslerinin bu konuda eğitilmiş öğretmenler tarafından çağdaş eğitim yöntemlerine uygun olarak verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: SA?LIK E?İTİMİ, PHP-M İNDEKSİ, A?IZ DİŞ HİJYENİ -2-
dc.description.abstractÖZET Bursa' mil Gemlik İlçesinde, sosyo ekonomik düzeyleri bir birine benzeyen öğrencilerin devam ettiği iki ilkokulda, eğitimin, öğrencilerin bilgi düzeylerine ve diş sağlığını korumayla ilgili davranışlarına etkili olup olmadığı incelenmek istenmiş tir. Bu amaçla her iki okula da yaklaşık üçer ay arayla üçer kez gidilmiştir. Araştırma grubu olarak seçilen okulda her ziyarette eğitim verilerek, diğer okulda ise bu eğitim verilmeden, öğrencilerin bilgi düzeyi ölçülmüş, ağız hijyenleri de PHP-M indeksi ile değerlendirilmiştir. Sonuçta, araştırma ve kontrol grupları arasında PHP-M indeksleri ve bilgi düzeyleri açısından bir farklılığın olmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca,yaz tatili sonrasında yapılan üçüncü değerlendirmede öğrencilerin bilgi düzeylerinde ve PHP-M in dekslerinde bozulmalar saptanmıştır. Sınıf bazında yapılan değerlendirmede ise eğitimin en çok 1. ve 2. sınıflarda etkili olduğu gözlenmiştir. öte yandan öğrencilerin, şeker, beslenme ve diş macununun etkisi ile ilgili bilgilerinde yanlış kanılar ve noksanlıklar bulunduğu, buna karşın öğrencilerin hemen tümümün diş çürüğünün etkeni olan bakteri plağını tanıdığı ve dişlerin kaz kez fırçalanması gerektiğini bildiği ortaya çıkmıştır. -1-Araştırmada elde edilen bulguların ışığında yapılan değerlendirmede; Birbirinden kopuk, kısa süreli diş sağlığı eğitimi çalışmalarının etkili olmadığı, diş sağlığının iyileştirilmesi için, ilk ve orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında zorunlu sağlık dersi konulması, sağlık ve diş sağlığı eğitim programlarının ülkenin koşullarına uygun hazırlanması, sağlık ve dolayısıyla diş sağlığı derslerinin bu konuda eğitilmiş öğretmenler tarafından çağdaş eğitim yöntemlerine uygun olarak verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: SA?LIK E?İTİMİ, PHP-M İNDEKSİ, A?IZ DİŞ HİJYENİ -2-en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleGemlik - Şükrü Şenol ve 11 Eylül İlköğretim Okulları`nda eğitimin ağız sağlığına etkileri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOral hygiene
dc.subject.ytmBursa-Gemlik
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid40432
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid40432
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess