Show simple item record

dc.contributor.advisorTreske, Andreas
dc.contributor.advisorBrzozowski, Marek
dc.contributor.authorŞenova, Funda
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:09Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:09Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69399
dc.description.abstractÖZETBİLGİSAYAR VERİLERİNİ YENİDEN MEDYATİZE ETMEK:YENİ MEDYADAKİ ETKİLEŞİMLİ BOYUTLAR ÜZERİNEBİR ÇALIŞMAFunda ŞenovaGrafik Tasarım BölümüTez Yöneticisi: Yard. Doç. Andreas TreskeMayıs 2005Bu tez arayüzün yeni medyada, algının değiştirilmesi ve kullanıcıdeneyiminin özelleştirilmesindeki rolünü analiz etmektedir. Buçalışma güncel tartışmaları örnekler ve durum çalışmalarıylaincelerken teorinin ve pratiğin bağıntısını kavramaktadır. Buaraştırmanın genel yapısı, etkileşimin kültürel ve sosyalseviyelerdeki amaçları üzerine kurulu olup her seviyedeetkileşim, yeni medyanın fonksiyonuna, işleyişine ve tasarımayönelik analiz edilmiştir. Bu çalışma dijital bir çerçevede yenimedyanın etkileşimli boyutları ve bu boyutların kullanıcınınalgısı ve katılımı üzerindeki etkilerine odaklanmaktadır.Anahtar Sözcükler: Yeni medya, arayüz, görsel kullanıcı arayüzü,etkileşim, içerik, dolaşım, veri tabanı, medyatize etmek, post-modernizm, insan-bilgisayar etkileşimi and görsel iletişim.
dc.description.abstractABSTRACTREMEDIATING THE DATA:A STUDY ON THE INTERACTIVE DIMENSIONS IN NEW MEDIAFunda ŞenovaM.F.A. in Graphic DesignSupervisor: Assist. Prof. Andreas TreskeMay, 2005This thesis analyses the role of interface in altering perceptionand customizing interaction in new media. It comprehends thecorrelation of theory and practice while probing into the currentdebate by means of examples and case studies. The generalstructure of this research is based on the objectives ofinteractivity in cultural and social levels. In each level,interactivity is analyzed through function, operation oriented anddesign-wise aspects of new media. This study focuses on theinteractive dimensions in new media and their affects on theuser?s perception and engagement within a digitally framed work.Keywords: New media, interface, graphical user interface,interaction, content, navigation, database, remediation, post-modernism, human-computer interaction and visualcommunication.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleRemediating the data: A study on the interactive dimensions in new media
dc.title.alternativeBilgisayar verilerini tekrar medyatize etmek: Yeni medyadaki etkileşimli boyutlar üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid150884
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187711
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess