Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.authorEjder, Özge
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:08Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:08Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69398
dc.description.abstractBu çalışma, sıkıntı deneyiminin sanat, felsefe ve kültür tarafından elealınışındaki kavramsallaştırmalara ve tartışmalara katkıda bulunmayıhedeflemektedir. Sıkıntıya dair, ilgili tarih okumaları ve felsefi metinler, sıkıntıyıanlamada farklı türden bir mekan anlayışını ortaya çıkarması açısından elealınmıştır. Bu yaklaşım, edebiyat ve görsel sanatın alımlanması ve yaratılmasısorunsalları açısından geliştirilmiştir. Bu tez, sıkıntının eleştirel ve kültürelkuram tarafından özellikle gündeliğe dair tartışmalarda ele alınışı ile başlamaklabirlikte, Martin Heidegger'in sıkıntı kavramsallaştırmasını gündeliğinfenomenolojik analizi üzerinden yeniden kurmaktadır. Sözkonusu analiz sıkıntıdeneyiminin öznesini belirsizleştirirken Emmanuel Levinas ve MauriceBlanchot'nun yapıtlarındaki özne modelini esas almaktadır. Sıkıntının kışkırttığıiddia edilen muğlaklık, belli türden bir özneye ait olmayanın deneyimi yoluylagündelikte, sanatta ve düşüncede mekan katmanları açan ve üreten olarakolumlanmaktadır. Sıkıntı mekanlarının sınırları, muğlaklığın deneyimisayesinde sanatın, düşüncenin ve gündeliğin hayalgücü üzerinden yeniolanaklara açıldığı geçişler olarak ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sıkıntı, mekan, muğlaklık, sınır, hayalgücü.
dc.description.abstractThis study aims to contribute readings of arguments pertaining to andconceptualizations of the experience of boredom to discussions of art, philosophyand culture. Relevant histories and readings of philosophical accounts ofboredom are considered in order to enable an understanding of boredom asgenerative of distinctive understandings of space. This is further developed as anaccount of boredom as problematic in the reception and creation of literary andvisual art. Beginning from critical discussions of boredom in recent cultural andcritical commentary, in particular discussions of the everyday, this thesisconsiders the phenomenological analysis of the everyday that is at work inMartin Heidegger?s account of boredom and in rewritings of this analysis, as theexperience of the impersonal, in texts by Maurice Blanchot and EmmanuelLevinas. Boredom is shown to provoke an ambivalence that can neverthelessunfold, or produce, spaces of thought, art and the everyday through theexperience of the impersonal. The limits of these spaces of boredom invite us tocertain passages through experiences of ambivalence where thought, art and theeveryday are opened up, by means of an imagination of boredom, to newpossibilities.Keywords: Boredom, space, ambivalence, limit, imagination.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSpaces of boredom: Imagination and the ambivalence of limits
dc.title.alternativeSıkıntı mekanları: Hayalgücü ve sınırların muğlaklığı
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150887
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187712
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess