A study on the encounter of the architect and the interior architect through web-based collaborative learning
dc.contributor.advisor | Şenyapılı, Burcu | |
dc.contributor.author | Karakaya, Ahmet Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:13:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:13:04Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69395 | |
dc.description.abstract | ÖZETMİMAR VE İÇMİMARIN İNTERNET YOLUYLA KARŞILAŞMASIÜZERİNE BİR ÇALIŞMAAhmet Fatih Karakayaİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Yüksek LisansDanışman: Yrd. Doç. Dr. Burcu ŞenyapılıMayıs, 2005Bu çalışma iki akademik disiplinin; mimarlık ve içmimarlığın, nasıl ortak bir projede işbirliğiyaptığını ele almaktadır. Bu çalışmada disiplinler arası işbirliğinin tasarım eğitimi üzerindekietkileri ve tasarım eğitimine katkıları tartışılmakta ve tasarım eğitimi ders programına yöneliktavsiyeler yapılmaktadır. İletişim teknolojilerindeki hızlı gelişimin de yardımıyla farklıcoğrafyadaki disiplinler arası işbirliği Mimarlık, Mühendislik ve İnşaat (MMİ) endüstrisindebir zorunluluk halini almaya başlamıştır. Fakat, tasarım eğitimleri sırasında öğrenciler çoknadiren diğer disiplinler ile işbirliği imkanı bulmaktadır. Tasarım stüdyosuna bu iletişimteknolojilerinin uygulanması ile disiplinlerin karşılaşması mümkün olabilir ve tasarım eğitimiders programı için de verimli sonuçları olması beklenir. Bu araştırmada, farklı disiplinlerdenöğrenciler Hollanda'da bir Türk dükkanını sanal bir tasarım stüdyosu ortamında işbirliğiiçinde tasarladılar. Disiplinlerin karşılaşması hakkındaki bilgiler anketler ve yüz yüzegörüşmeler sonucunda elde edildi. Sonuçlar gösterdi ki, öğrenciler açısından bu çalışmadisiplinlerin benzerliği ve kültürel ve sosyal bağlamdaki farklılıklar nedeniyle kültürler arasıişbirliği ve disiplinler arası mekansal tasarımı için zengin bir ortam yarattı. Mimarlık veiçmimarlığın iç içe geçen sınırları öğrenciler tarafından anlaşıldı ve profesyonel hayatları içinverimli bir deneyim oldu.Anahtar kelimeler: Internet tabanlı işbirliğine dayalı eğitim, disiplinler arası işbirliği, sanaltasarım stüdyosu, tasarım iletişimi, tasarım kritikleri.iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACTA STUDY ON THE ENCOUNTER OFTHE ARCHITECT AND THE INTERIOR ARCHITECTTHROUGH WEB-BASED COLLABORATIVE LEARNINGAhmet Fatih KarakayaM.F.A. in Interior Architecture and Environmental DesignSupervisor: Asst. Prof. Dr. Burcu ŞenyapılıMay, 2005This study focuses how two academic disciplines; architecture and interior architecture, havecollaborated on a common project. It discusses educational issues and comments on possibleimprovement to interdisciplinary work offering design education curriculumrecommendations. With the help of rapid developments in information and communicationtechnologies, collaboration between geographically distributed, multidisciplinary teams isbecoming standard practice in the Architecture, Engineering and Construction (AEC)industry. However, in design education students seldom have a chance to collaborate withother disciplines. By integrating information and communication technologies into designstudio, encounter of different disciplines can be achieved and this expected to be effective indesign curriculum. In this research, students from both disciplines collaboratively designed aTurkish Store in the Netherlands in a virtual design studio environment. Information onencounter of disciplines was obtained via questionnaires and interviews. The results indicatethat the similarities of disciplines and the differences in social and cultural contexts provideda rich setting for exploring cross-cultural design collaboration and understanding ofinterdisciplinary spatial processes in terms of design students. Overlapping boundaries ofarchitecture and interior architecture were perceived by design students and it was an effectiveexperiment for their professional life.Keywords: web-based collaborative learning, interdisciplinary collaboration, virtual designstudio, design communication, design critiques.iii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | A study on the encounter of the architect and the interior architect through web-based collaborative learning | |
dc.title.alternative | Mimar ve iç mimarın internet yoluyla karşılaşması üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150893 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187715 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |