Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkan, Halime
dc.contributor.authorKutlu, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:01Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:01Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69393
dc.description.abstractÖZETSANAL ORTAMLARDA YÖN BULMA YETİSİZ. Gözde Kutluİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı BölümüYüksek LisansTez Yöneticisi: Doç. Dr. Halime DemirkanMayıs, 2005Bilgisayar teknolojisindeki gelişmeler insanları sanal ortamların potansiyeliniaraştırmaya yönlendirmiştir. Rota belirleme konusunda gerçek hayatta etkiliolan mekansal faktörler sanal ortamda da önemlidirler. Sanal ortamda rotabelirleme sırasında insanların performansları, bireysel farklılıkların yanı sıramekanı öğrenme yönteminden de etkilenebilir. Bu çalışmada, mekanöğrenmede önemli olan yön bulma yetisinin yanı sıra, cinsiyet ve öğrenmeyönteminin sanal ortamdaki etkileri araştırılmıştır. Yapılan analizlerde, yönbulma yetisinin, mekanı bağımsız bakış açısıyla öğrenen katılımcılarıntersten sorulan soruları cevaplamasında olumlu yönde önemli etkisi olduğusaptanmıştır. Bunun dışında, geleneksel inancın tersine, cinsiyet ile yönbulma yetisi ve katılımcıların mekanı öğrenme performansları arasında sanalortamda yapılan çalışmada önemli bir ilişki bulunamamıştır.Anahtar sözcükler: Mekansal Bilişim, Yön Bulma Yetisi, Sanal Ortamlariv
dc.description.abstractABSTRACTTHE SENSE OF DIRECTION IN VIRTUAL ENVIRONMENTSZ. Gözde KutluMFA in Interior Architecture and Environmental DesignSupervisor: Assoc. Prof. Dr. Halime DemirkanMay, 2005Improvements in the computer technology lead people to investigate thepotential of the virtual environments. The spatial factors, that are significantfor spatial navigation in real- world environments, are important also in virtualenvironments. Performances of people during navigation through a virtualenvironment may be influenced by the individual differences as well as thelearning method of the layout. In this experiment, sense of direction as animportant spatial ability has been investigated considering the influence ofgender and learning methodology in the virtual environments (VEs). Theanalysis of the experiment showed that sense of direction has a positiveeffect on the performances of the independent viewpoint participants inmisaligned questions. Apart from this, contrary to the earlier bias, nosignificant difference was found related to gender and sense of directionability as well as the learning performances of the participants in the VE.Keywords: Spatial Cognition, Sense of direction, Virtual Environments.iiien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleThe sense of direction in virtual environments
dc.title.alternativeSanal ortamlarda yön bulma yetisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150898
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187717
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess