Show simple item record

dc.contributor.advisorBrzozowski, Marek
dc.contributor.advisorTreske, Andreas
dc.contributor.authorÇuhadar, Gökçe
dc.date.accessioned2020-12-04T09:12:59Z
dc.date.available2020-12-04T09:12:59Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69391
dc.description.abstractÖZET BASILI REKLAM VE WEB REKLAMI: HER İKİ REKLAM ARACININ TASARIM ÖZELLİKLERİNİ KARŞILAŞTIRAN BİR ANALİZ Gökçe Çuhadar Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Yar. Doç. Marek Brzozowski Eylül, 2005 Bu tez basılı reklam ile web reklamı arasındaki, tasarım elemanlarını, tasarım prensiplerini ve tecrübesel tasarım özelliklerini karşılaştırmalı olarak incelerken, `Basılı reklam tasarımı prensipleri web reklamına uygulanabilir mi?` sorusunu sorgulamaktadır. Anahtar Kelimeler: Basılı Reklam, Web Reklamı, Tasarım Elemanları, Tasarım Prensipleri, Tecrübesel Tasarım iv
dc.description.abstractABSTRACT PRINTED ADVERTISEMENT AND WEB ADVERTISEMENT: A COMPARATIVE STUDY ON DESIGN CHARACTERISTICS OF BOTH MEDIA Gökçe Çuhadar M.F.A in Graphic Design Supervisor: Assist. Prof. Marek Brzozowski September, 2005 This thesis compares two forms of media advertising; printed advertising and advertising designed for the web, and covers the elements of design, the principles of design, and the experimental design aspects of the two mediums by means of the question `Do the principles of printed advertising design apply to web advertising?` Keywords: Printed Advertising, Web Advertising, Design Elements, Design Principles, Experimental Design Aspects men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titlePrinted advertisement and WEB advertisement: A comparative study on design characteristics of both media
dc.title.alternativeBasılı reklam ve WEB reklamı: Her iki reklam aracının tasarım özelliklerini karşılaştıran bir analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid182479
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162781
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess