An Approach to integrate lighting concepts into interior design studios: A constructivist educational framework
dc.contributor.advisor | Yener, Cengiz | |
dc.contributor.author | Tural, Mehmedalp | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:12:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:12:57Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69390 | |
dc.description.abstract | ÖZETAYDINLATMA TASARIMI KAVRAMLARININ İÇ MİMARLIKTASARIM STÜDYOLARINA AKTARIMI İÇİN BİR ÖNERİ:KONSTRÜKTİVİST EĞİTİM YÖNTEMİMehmedalp TuralGüzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık FakültesiDoktoraTez Yöneticisi: Doç. Dr. Cengiz YenerOcak 2006Bu çalışma, iç mimarlık eğitiminin kendine ait öğretim ve öğrenim kuramlarınınyetersizliğinden ve de tasarım stüdyoları ile diğer dersler arasındaki kopukluklardanyola çıkarak, bu sorunların çözümüne katkıda bulunmak amacıyla tasarımstüdyoları için yeni bir pedagojik yaklaşım önermektedir. Bu bağlamda, öncekiaydınlatma tasarımı içerikli derslerde edinilen bilginin tasarım stüdyo projelerineaktarımını sağlamak üzere, konstrüktivizm bir öğretim yöntemi olarak önerilmiştir.Konstrüktivist yaklaşımlar için bilgi, geçici ve özneldir; kişisel, sosyal ve kültürelbağlamların etkisiyle şekillenir ve değişkendir. Bu özellikler, tasarım problemleriniçözmeye yönelik ve tek bir doğrusu olmayan stüdyo eğitimi ile paralellik gösterir.Bu önerinin uygunluğunu araştırmak için iki şubeden oluşan 4. sınıf tasarımstüdyolarından birinde konstrüktivist ilkelere göre hazırlanmış aydınlatma ödevleriverilmiş, öğrenciler bu ödevler çerçevesinde aydınlatma tasarımları için yapıcıeleştiriler almışlardır. Diğer şubede ise aydınlatma tasarımları için fazladan bir ödevveya eleştiri almamışlardır. Değerlendirme sonuçları önerilen eğitim yaklaşımıuygulandığında, öğrencilerin dönem sonu projelerinde aydınlatma tasarım kriterleribakımından diğer öğrencilere göre daha başarılı olduğunu göstermiştir. Buna ekolarak, dönem sonu tasarım jürileri kaydedilmiş, eğitimci ve öğrencilerinprojelerdeki aydınlatma tasarımı öğelerine karşı tutumları belirlenmeye çalışılmış,aydınlatma bilgisinin projelerde uygulanmasına engel oluşturabilecek etkenlersaptanmıştır. Bu çalışmanın bulguları, aydınlatma alanı dışındaki diğer tasarımbilgisi alanlarının da stüdyo eğitimine dahil edilebilmesi açısından da önemtaşımaktadır.Anahtar Kelimeler: İç Mimarlık Eğitimi, Aydınlatma Eğitimi, Konstrüktivizm.iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACTAN APPROACH TO INTEGRATE LIGHTING CONCEPTSINTO INTERIOR DESIGN STUDIOS:A CONSTRUCTIVIST EDUCATIONAL FRAMEWORKMehmedalp TuralPh.D. in Art, Design, and ArchitectureSupervisor: Assoc. Prof. Dr. Cengiz YenerJanuary 2006Originating from the inadequacy of teaching and learning frameworks in interiordesign education and the gap between design studio and supportive courses indesign curricula, this study suggests a pedagogical approach for design studios toovercome the disentanglement in interior design education. Within this context, thestudy introduces a `constructivist framework? as the foundation of an instructionalmethod to recall knowledge from lighting-related courses into the design studio.Constructivism, taking knowledge as temporary, developmental, nonobjective,internally constructed, and socially and culturally mediated, is discussed as one ofthe most suitable epistemological stances for design education with regards to itsproblem-based studio education. In order to examine the appropriateness of thesuggested approach for integration, students in one of the two design studio sectionswere given lighting design exercises prepared with reference to constructivistpremises, and received constructive feedbacks for their lighting design proposalsduring the semester, while the other section had no extra exercises and critiques onlighting design. The effectiveness of the approach was evaluated using quantitativedata analysis techniques. The findings demonstrated that incorporation of theconstructivist instructional strategies improved the success of students in studioprojects in terms of lighting design requirements. Additionally, final jury sessionswere recorded and analyzed in relation to the discussions and questions aboutlighting design dimensions of the projects, with regards to the nature and content ofthe questions and faculty-related barriers against the integration of lightingconcepts. The study is considered also significant for the potential applicability ofthe proposed educational approach to integrate the other design knowledge areasinto design studio for a more comprehensive interior design education.Keywords: Interior Design Education, Lighting Education, Constructivism.iii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | An Approach to integrate lighting concepts into interior design studios: A constructivist educational framework | |
dc.title.alternative | Aydınlatma tasarım kavramlarının iç mimarlık tasarım stüdyolarına aktarımı için bir öneri: Konstrüktivist eğitim yöntemi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147563 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186389 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |