Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.authorSeçmeer, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-04T09:12:50Z
dc.date.available2020-12-04T09:12:50Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69372
dc.description.abstractBu tez kapsamında ?reklam? kavramı, ekonomik araç olma boyutunun ötesinde,popüler kültür başlığı altında kültürel ve sosyal bir veri havuzu olması açısından elealınmıştır. Popüler kültür ve reklam arasındaki dinamik paylaşım, etkileşim ve ikiyönlü kültür yaratma süreci; güncellik ve geçerlilik taşıması açısından öncelikle enyeni örnekler üzerinden incelenmiştir. Bununla birlikte, yayımlandığında büyükyankı uyandırmış; geniş kitleleri etkisine almayı başarmış; önemli bir döneminözelliklerini taşıyan; toplum ve kültür unsurlarını temsil eden ?İxir televizyonreklamları? örnek olay olarak değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn the scope of the thesis, the ?advertising? concept-- rather than its economicdimension-- is taken as a matter of culture under the form of popular culture, servingas a repository for social and cultural data. How the dynamic interaction and themutually exclusive culture generation among advertising and popular culture takesplace is examined upon the latest commercials for validity and up to datedness.Furthermore, İxir TV commercials, because of their periodical importance, richcontent and popularity are chosen as the sample case for further investigations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe dynamic interaction between advertising and popular culture: A case study on İxir TV commercials
dc.title.alternativePopüler kültür ve reklam arasındaki dinamik etkileşim, örnek çalışma: İxir televizyon reklamları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid147602
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186451
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess