Apocalypse now: Pro-war sentiments in an `anti-war` film
dc.contributor.advisor | Kaya, Dilek | |
dc.contributor.advisor | Appleton, Geneviève | |
dc.contributor.author | Daniş, Baran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:12:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:12:46Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69369 | |
dc.description.abstract | ÖZETAPOCALYPSE NOW:?SAVAŞ KARŞITI? B R F LMDE SAVAŞ YANLISI DUYGULARBaran DanışMedya ve Görsel ÇalışmalarYüksek LisansTez yöneticileri: Yard. Doç. Dr. Dilek Kaya MutluYard. Doç. Geneviève AppletonMay, 2007Bu çalışmada, screen teori'nin metinsel yaklaşımından yararlanılarak ApocalypseNow filmi ideolojik işlevi ve mesajları açısından inceleniyor. Film, Amerika'nınVietnam Savaşı karşısında hem politik hem sinematik bağlamda sergilediğibölünmüş ve kararsız duruşun bir dışa vurumu olarak, hem savaş karşıtı hem desavaş yanlısı bir film olarak değerlendiriliyor. Apocalypse Now savaş karşıtıgözükmesine ve savaş karşıtı bir film olarak görülmesine rağmen, bazı sahnelerdekigörsel tarz ve filmin içerdiği bazı söylemsel inşalar savaş yanlısı bir okumaya daolanak tanıyor. Film, özellikle mitik yapısı, izleyici için yarattığı özne konumları veiçerdiği gerçeklik ideolojisi bakımından inceleniyor.Anahtar Sözcükler: Apocalypse Now, Screen teori, deoloji, Kararsızlık, Savaşyanlısı, Savaş karşıtı.v | |
dc.description.abstract | ABSTRACTAPOCALYPSE NOW:PRO-WAR SENTIMENTS IN AN ?ANTI-WAR? FILMBaran DanışM.A. in Media and Visual StudiesSupervisor: Assist. Prof. Dr. Dilek Kaya MutluCo-Supervisor: Assist. Prof. Geneviève AppletonMay, 2007In this study, the film Apocalypse Now is analyzed in terms of its ideologicalfunction and messages by using the textualist approach of screen theory. The film isexamined as both a pro-war and anti-war film which reveals the U.S.?s ambivalencetoward the Vietnam War both politically and cinematically. Although ApocalypseNow seems to oppose the war and is generally considered an anti-war film, thevisual style of some scenes and certain discursive constructions of the film allow apro-war reading. The film is analyzed especially in terms of its mythic structure, thesubject positions it creates for the spectator, and the ideology of realism within it.Keywords: Apocalypse Now, Screen theory, Ideology, Ambivalence, Pro-war, Anti-war.iv | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Apocalypse now: Pro-war sentiments in an `anti-war` film | |
dc.title.alternative | Apocalypse now: `Savaş karşıtı` bir filmde savaş yanlısı duygular | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 189410 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205826 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |