Browsing TEZLER by Title
Now showing items 2246-2265 of 3200
-
P. I. Çaykovski ve `Bir Rokoko Teması Üzerine Çeşitlemeler` adlı eserin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Değerli besteci P.I. Çaykovski'nin ?Bir Rokoko Teması Üzerine Çeşitlemeler? adlı eserini konu alan bu çalışma, bestecinin hayatını, eserin orijinali ile Wilhelm Fitzenhagen tarafından yapılan düzenlemenin karşılaştırmasını, ... -
Para birliği ve finansal kriz yönetimi: AB açısından bir analiz
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Para birliği, iktisadi ilişkileri yoğun olan bir grup ülkenin paralarını sabit kurlarla birbirlerine bağladıktan sonra tek para ve merkez bankasına geçmeleridir. Para birliğine katılarak ülkeler, para politikasının kontrolünü ... -
Para politikasında merkez bankacılığının rolü ve bağımsızlık sorunu T.C. Merkez Bankası örneği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Para politikasında şeffaflık
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda çoğu merkez bankası para politikası uygulamalarında şeffaflığa, geçmiş dönemlere oranla daha fazla önem vermektedir. Merkez bankasının uygulamaları hakkında kamuoyuna bilgi açıklaması anlamına gelen şeffaflık, ... -
Para-sermaye piyasası aletleri ve son gelişmeler Türk sermaye piyasasına etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Paradigmatik devrim: 1688 İngiliz Devrimi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-24)Bu çalışmada `paradigmatik bir devrim` olarak 1688 tarihli İngiliz Şanlı Devrim'i merkeze alarak bu devrimin, Amerikan Bağımsızlık Savaşı'nın sonucu olan Amerikan Devrimi'nden ve özellikle de Fransız ... -
Parasal konjonktür teorileri
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-08) -
Parasal krizlerin istatistiksel analizi ve Türkiye uygulaması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1980'lerin sonu ile 1990'lı yıllarda gelişmekte olan ülkeler, bir taraftan finansalserbestleşmeyi benimseyerek dünya finansal piyasalarıyla bütünleşirken, diğer taraftanda enflasyonu düşürerek makroekonomik ... -
Parçalı doğrusal regresyonda tabakalama analizinin kullanılması ve bir uygulama denemesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-14) -
Parmenides ve Platon`da `Varolan`
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-09)Bu çalışma, Parmenides ve Platon'un felsefelerinde `varolan` ve `varolmayan` kavramlarının, ne türden bir işleve sahip olduklarını incelemektedir. Buna göre Parmenides, `varolan`ın olduğundan, `varolmayan`ın ise ... -
Paul Tillich`de din-sembol ilişkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Paul TiIIich'de (1886-1965) din ve sembol ilişkisini ele alır. Tiilich'e göre, din dili, sembolik bir dildir. Tillich, sembollerin bizzat kendilerinin ötesindeki başka bir şeye işaret ettiklerini düşünür. ... -
Pavlus`un mektupları
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Doğuda doğmuş olmasına rağmen Hıristiyanlık asıl büyümeyi batıda gerçekleştirmiş ve batı kültürünün temeli olmuştur. Hıristiyanlığın merkezinde her ne kadar İsa yatar ise de, onun asıl kurucusu ve mimarı Pavlus'tur. ... -
Paydaş teorisi ve bankalarda paydaş analizi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETFirmalar, büyük bir değişim içindedirler, her gün yeni konular ortaya çıkmaktave tartışılmaktadır. Ekonomik koşulların ve rekabet koşullarının artması ile yöneticileryeni yönetim arayışlarına girmişlerdir. Klasik yönetim ... -
Pazar bölümlendirilmesinde tüketici değerlerinin kullanımı ve blue jean sektöründe gençler üzerine bir uygulama
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-09) -
Pazar lojistiği uygulamalarında bilgi teknolojileri kullanmanın firmaların rekabet edebilirliği üzerindeki etkileri ve Marmara bölgesi otomotiv sanayii örneği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Pazarlama açısından ihtisas fuarları ve bir uygulama
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-01-03) -
Pazarlama çevre duyarlılığı ve bir uygulama
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Pazarlama departmanının etkinliğini değerleme aracı olarak pazarlama maliyetleri
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-07) -
Pazarlama karar destek sistemlerinin pazarlama bilgi sistemi açısından önemi ve Migros`da örnek bir pazarlama bilgi sistemleri oluşturulması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETYazar : Banu NAHARCIÜniversite : Uludağ ÜniversitesiAnabilim Dalı : İşletmeBilim Dalı : Üretim Yönetimi ve PazarlamaTezin Niteliği : Yüksek LisansSayfa Sayısı : 137Mezuniyet Tarihi : 2006Tez Danışman(lar)ı : Prof. Dr. ... -
Pazarlama kararlarında etik değerlerin rolü ve bir uygulama
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)