Türk halk musikisinin musiki eğitimindeki yeri ve önemi
dc.contributor.advisor | Gedikli, Necati | |
dc.contributor.author | Atalay, M.Aydin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:55:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:55:13Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2021-04-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/693145 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar ya pılmış olan musiki eğitimi uygulamalarında, programlarda, musi ki ders kitaplarında ve şarkı dağarlarında THM'nin kullanımı nın, yerinin ve öneminin ortaya çıkarılması amacı ile yapılmış tır. Bu amaçla {öncelikle Cumhuriyet öncesi ve sonrası musi ki eğitimi ve gelişimi incelenip, program ve nmsiki ders kitap larında, THM ile ilgili veriler t ar anar ak, 19 50 yılları sonrası musiki ders kitapları ve şarkı dağarlarının, türlere göre oran ları yorumlanmıştır. Yapılan araştırmadaTHM'ne, programlarda çok az yer ve rildiği ve musiki eğitiminde amaçsız ve metodsuz olarak yan lış kullanıldığı görülmüştür. Sonuç olarak, ilgili kaynakların taranması ve verile rin değerlendirilmesi ile,THM'nin eğitimde kullanımının, bi limsel ve sanatsal özelliklerden yoksun olduğu ortaya çıkarı larak, önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This survey research has been made to achieve the significan ce of Turkish Folk Music and its usage and impression on the implementation of music education, on the programmes, on the music books and on the album of songs beginning from the es tablishment of Republic to up to date. For this reason ;first the music education; before and after the Republic, and its development are examined and then the notions (idias) in the programmes and music books are searched thoroughly regarding Turkish Folk Music for making comments on the music books and on the album of songs, v/ritten after 1950, according to the ratis of types. This research showed that less importance is given to Turkish Folk Music and also being without aims and methods it is used in the wrong sence. As a conclusion, by examining the relevant sources and evalua ting the ideas it is revealed that there is lack of science and art in the usage of Turkish Folk Music in music education and therefore there has been made several suggestions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türk halk musikisinin musiki eğitimindeki yeri ve önemi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-13 | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish folk music | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.identifier.yokid | 6570 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 6570 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |