Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Engin
dc.contributor.authorKeskinkaya, Esma
dc.date.accessioned2020-12-04T09:11:44Z
dc.date.available2020-12-04T09:11:44Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69307
dc.description.abstractTerör örgütleri eylemlerini duyurmak, meşruiyet kazanmak, savaşçı ve finansman temin etmek için iletişim araçlarından yararlanmaktadır. Yirmibirinci yüzyılda El Kaide, IŞİD gibi terör örgütleri küresel düzeyde eylemlere ve taleplere yönelmekte, dinsel referanslı argümanlar etrafında meşruiyet kazanmaya çalışmaktadır. Din ve ümmet temelli bir anlayışın sonucu olarak devlet sınırları önemini yitirmiş; inanç birlikteliği, ortak hedefler ve ortak mağduriyetler ön plana çıkmıştır. Gelinen bu noktada ulaşılması hedeflenen kitle büyümekte, iletişim stratejileri daha da önem kazanmaktadır. Bu çalışma ile IŞİD'in Batı toplumlarına mesajlarını iletmek amacıyla yeni medyayı ne şekilde kullandığına ilişkin analiz yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada metinler hakkında sistematik veriler kazanmaya ve verilerden tekrarlanabilir çıkarımlar yapılmasına olanak tanıyan niteliksel içerik analizi kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda örgütün farklı iletişim mecralarında dolaşıma soktuğu medya içeriklerinin birbirini tamamlayıcı mesajlar içerdiği ve temelde savaşçı temini için hizmet ettikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Terör, Yeni Medya, Irak ve Şam İslam Devleti
dc.description.abstractTerrorist organizations use communication tools to publicize their actions, gain legitimacy, recruit and provide financing. In the 21st century terrorist organizations as Al-Qaida and ISIS target actions and demands on global scale and try to gain legitimacy with religious reference arguments. As a result of religion and nation based understanding state borders have lost their significance; faith unity, common goals and common grievances has come forward. At this point targeted audience is growing, communication strategies have become even more important. This study aims to analyze in what way ISIS uses new media in order to deliver their messages to the Western community. In the research qualitative content analysis that allows a systematic data about the text and enables repeatable inferences to be made from the data is used. As a result of the reseach, media contents that are circulated by the organization in different communicaiton channels contain complementary messages and basically serve to ensure recruitment have been identified.Key Words: Terror, New Media, Islamic State of Iraq and al Shamen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleIrak ve Şam İslam Devleti`nin yeni medya kullanımı
dc.title.alternativeThe new media usage of İslamic State of Iraq and al Sham
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication means
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmTerror
dc.subject.ytmTerror organizations
dc.subject.ytmMedia relations
dc.subject.ytmIslamic State of Iraq and al Sham
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10086412
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413777
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess