Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.advisorMutlu, Dilek Kaya
dc.contributor.authorTepehan, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-04T09:12:12Z
dc.date.available2020-12-04T09:12:12Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69238
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı imge ve düşünceyi, Gilles Deleuze'ün felsefesi doğrultusunda yeniden keşfetmektir. Bu yüzden onun sanat ve sinema üzerine tartışmaları kapsamlı olarak ele alınmıştır. Sanatta duygulam ve algılamın ortaya çıkışı bu tezi önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu noktadan hareketle, farklı sanat dallarında imgenin kimliğini sorgulamak için sinemada hareket-imge ve zaman-imgenin ortaya çıkışı incelenmiştir. Bu yeni imgenin düşünceye sunacağı değişik olasılıkların tartışılması dışında, deneysel video sanatı örnekleri incelenmiş, teori ve pratiğin sınırlarını keşfetmek amaçlanmıştır. Sinema ve deneysel video üzerine bu tartışmalar sadece kendi alanlarındaki kavramları aydınlatmakla kalmamış aynı zamanda da diğer pratik ve teorilerle olan ilişkilerini farklı bir seviyeye taşımıştır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to explore the new image and thought in reference to philosophy of Gilles Deleuze. Thus, his discussions on art and cinema are studied thoroughly. The revelation of affects, percepts and sensations in art constitutes the important amount of this thesis. In reference to that the revelation of movement-image and time-image in cinema explored, in order to understand the identity of the image in different art forms. Finally in the light of these explorations on image, experimental video art is discussed in individual works, in the hope of discovering borders between theory and practice aside the discovery of the possibilities this new image can offer to thought. These discussions on cinema and experimental video art enlighten not only concepts of cinema and video, but also alter their relation with other practices and theories.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleExperimental video art: On the borders between theory and practice
dc.title.alternativeDeneysel video sanatı: Teori ve pratiğin sınırlarında
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid391743
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387877
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess