Experimental video art: On the borders between theory and practice
dc.contributor.advisor | Mutman, Mahmut | |
dc.contributor.advisor | Mutlu, Dilek Kaya | |
dc.contributor.author | Tepehan, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:12:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:12:12Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69238 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı imge ve düşünceyi, Gilles Deleuze'ün felsefesi doğrultusunda yeniden keşfetmektir. Bu yüzden onun sanat ve sinema üzerine tartışmaları kapsamlı olarak ele alınmıştır. Sanatta duygulam ve algılamın ortaya çıkışı bu tezi önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu noktadan hareketle, farklı sanat dallarında imgenin kimliğini sorgulamak için sinemada hareket-imge ve zaman-imgenin ortaya çıkışı incelenmiştir. Bu yeni imgenin düşünceye sunacağı değişik olasılıkların tartışılması dışında, deneysel video sanatı örnekleri incelenmiş, teori ve pratiğin sınırlarını keşfetmek amaçlanmıştır. Sinema ve deneysel video üzerine bu tartışmalar sadece kendi alanlarındaki kavramları aydınlatmakla kalmamış aynı zamanda da diğer pratik ve teorilerle olan ilişkilerini farklı bir seviyeye taşımıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to explore the new image and thought in reference to philosophy of Gilles Deleuze. Thus, his discussions on art and cinema are studied thoroughly. The revelation of affects, percepts and sensations in art constitutes the important amount of this thesis. In reference to that the revelation of movement-image and time-image in cinema explored, in order to understand the identity of the image in different art forms. Finally in the light of these explorations on image, experimental video art is discussed in individual works, in the hope of discovering borders between theory and practice aside the discovery of the possibilities this new image can offer to thought. These discussions on cinema and experimental video art enlighten not only concepts of cinema and video, but also alter their relation with other practices and theories. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Experimental video art: On the borders between theory and practice | |
dc.title.alternative | Deneysel video sanatı: Teori ve pratiğin sınırlarında | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 391743 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 387877 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |