Show simple item record

dc.contributor.advisorSürmen, Ali
dc.contributor.authorÇevik, Yusuf Yağmur
dc.date.accessioned2021-05-08T11:52:19Z
dc.date.available2021-05-08T11:52:19Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/692384
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, benzin ve sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) ile çalışabilen tek nokta püskürtmeli (SPI) 1,6 litre motorlu Doğan marka otomobilin performans ve egzos emisyonlarına ait karşılaştırmalar verilmiştir. Tek nokta (SPI), çok nokta (MPI) püskürtmeli ; 3 yollu katalitik sistemler ile daha kompleks bazı sistemlerde kullanılan ve EC/91441 normu ile belirlenmiş kabul edilebilir emisyon limitlerine uyan ikinci jenerasyon motor üzerinde çalışılmıştır. Aynı normun belirlenmiş olan şehiriçi ve ekstra şehiriçi birleştirilmiş çevrimi kullanılmıştır.. Uygulamalarda, LPG kullanımı ile hidrokarbon ve karbonmonoksit emisyonlarında düşüş saptanmıştır. NOx emisyonlarının ise benzin ile kullanımda daha düşük çıktığı görülmüştür. Aracın tekerinden çıkan güç değerinde ise kısmi düşüş görülmektedir. Ayrıca LPG uygulamalarında yapılmış farklı denemelerde, yakıt hava karışımının yanma sonu ısısı farklılıkları ile emisyon değerlerinde yol açtığı farklar gözlenmiştir. LPG ve benzinin adiyabatik alev sıcakları arasında tahmin edilen farkın yolaçacağı sorunlar teorikte ve partik kullanımdaki uygulamalar aracılığı ile irdelenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT In this study, comparisons regarding exhaust emissions and performance in a 1,6-liter, Single-Point-Injection (SPI) engine-equipped Doğan car working with gasoline and Liquified Petroleum Gas (LPG) has been given. The work has been carried out on a second generation engine complying with acceptable emission limits determined by the European norm EC/91/441 which is defined for 3-way catalysts or more complex systems. The test cycle indicated in the above mentioned norm which includes the urban and extra-urban cycles combined. Utilizing LPG resulted in lower values for the hydrocarbon and carbonmonoxide emission, but on the contrary, the emissions of NOx is observed to be increasing. The wheel power of the car was seen to be slightly lower in LPG-utilization, as expected. Extra test results for LPG were observed and was seen that the air-fuel mixture properties affects highly the after-combustion temperature. The difference expected between the adiabatic flame temperatures of LPG and gasoline were investigated through the theoretical information and the practical practice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleLPG ve benzinle çalışan otto motorlarının emisyon ve performans bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeComparison of emissions and performance of otto engines working with LPG and gasoline
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMotors
dc.subject.ytmOtto motors
dc.subject.ytmEmission
dc.subject.ytmLiquefied petroleum gas
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid84844
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid84844
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess