Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Ahmet
dc.contributor.authorSavran, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:52:16Z
dc.date.available2021-05-08T11:52:16Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/692364
dc.description.abstractBilgisayarların grafik uygulamalarında daha esnek bir şekilde kullanılmasına olanak sağlayan yazılım ve donanım araçları, günümüzde hızlı bir gelişim sürecine girmiştir. Bu araçlar, karmaşık animasyon süreçlerinin sanal ortamda gerçekleştirilmesi açısından önemli kolaylıklar sağlamaktadır. Bilgisayar teknolojilerinin sağladığı bu kolaylıklardan yararlanarak, geleneksel el sanatlarından `ebru'nun eğitim ve öğretimi için sanal bir atölye ortamı hazırlanabilir. Bu yolla, ebru sanatının icra edilmesi ile ilgili zorluklar büyük ölçüde aşılabilir.Literatürde bu amaçla yapılan çalışmalar vardır. Bu çalışmalarda ebru sanatının temel bileşenleri olan tekne, akışkan, boya, biz gibi elemanlar arasındaki etkileşimleri temsil eden matematiksel modellerin basitleştirilmiş şekillerinden yararlanılmaktadır. Başarılı bir ebru simülasyonu için, öncelikle dikkate alınacak ebru çeşidine uygun yapısal özellikleri belirlemek ve bunları kullanılacak modellere yansıtmak gerekir. Oysa, ebru sanatını icra eden ustaların bugüne kadar kullandığı farklı yaklaşımların literatürdeki modelleme çalışmalarına tümüyle yansıdığı söylenemez. Bu kapsamda dikkate alınması gereken ebru çeşitlerinden birisi de, çok köklü bir geleneğe sahip olan ve `Kadim Ebru' olarak da bilinen `Battal Ebru'dur.Bu tez çalışmasında sanal ortamda Battal Ebru desenlerinin üretimi için bir simülatör tasarımı gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla kullanıcının ebru araçları ile etkileşimini olabildiğince gerçeğe uygun şekilde yapabilmesine imkân sağlayan bir arayüz tasarlanmıştır. Tekneye tek tek ya da gruplar halinde serpiştirilen boya damlalarının birbirini iterek yayılması süreci, akışkanlar dinamiğini temsil eden Navier-Stokes denklemlerinin basitleştirilmiş şekilleri kullanılarak gerçeklenmiştir. Bu şekilde oluşan ebru çıktılarında her damla için oluşan nihai desen, ölçeklenebilir vektörel grafik (SVG) formatına uygun özel bir kenar yumaşatma işleminden sonra yeniden üretilmiştir. Böylece oluşan ebru çıktılarının, gerçeğine oldukça uygun desenler olduğu gözlenmiş ve bununla ilgili performans değerlendirmeleri yapılmıştır.
dc.description.abstractNowadays, there is a rapid progress on software and hardware tools to make more flexible graphical productions. These tools provide comprehensive means for achieving complex animation procedures in virtual environment. Taking advantage of such facilities of computer technologies, an artificial environment can be generated to teach and practice marbling, one of the traditional crafts. By this way, limitations while performing marbling craft can substantially suppressed.There are studies for this purpose in literature. In these studies, simplified forms of mathematical models representing marbling craft's basic components such as tank, marbling liquid, die, and biz are used. For a successful marbling simulation, first of all, structural features that is suitable for related marbling type are required to be determined and such models need to be reflected into models which will be employed. However, it cannot be said that different approaches used by artists performing marbling craft according to studies in the literature until today are entirely modeled in digital environment. In this scope, one of the marbling types which needs to be taken into consideration is Battal Marbling which has a very deep rooted tradition and is known as `Kadim Marbling?.In this study, a simulator for producing Battal Marbling patterns in digital environment is successfully designed. To this end, an interface which enables users to interactively employ marbling tools as much as realistically is created. Through this interface, the process in which the die drops that have been sprinkled either one by one or in groups spread by pushing each other is substantiated via simplified forms of Navier-Stokes equations representing fluids dynamics. In the marbling outcomes which are formed by the mentioned way, the final pattern for each drop is re-produced after a special edge smoothing process which is suitable for Scalable Vector Graphics format (SVG). The acquired marbling outcomes are observed as accurate to the real ones and performance assessments about the results have been accomplished.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleEbru simulatörü
dc.title.alternativeMarbling simulator
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarbling art
dc.subject.ytmMarbling art
dc.identifier.yokid439213
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320915
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess