Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşakçılardan Kabakcı, Sibel
dc.contributor.authorAkpinar, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T11:52:10Z
dc.date.available2021-05-08T11:52:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/692315
dc.description.abstractDünyada ve ülkemizde taşımacılığın büyük bir oranının deniz yoluyla gerçekleştirildiği düşünüldüğü zaman; gemilerde tüketilen fosil yakıtların kullanımının ve yanma sonucu oluşan emisyon miktarlarının azaltılması çevresel ve ekonomik açıdan büyük bir önem taşımaktadır. Gemilerde Enerji Verimliliği uygulamaları, Uluslararası Denizcilik Örgütü (International Maritime Organization - IMO) tarafından Uluslararası Gemilerden Kirlenmenin Önlenmesi Sözleşmesi (International Convention For The Prevention of Pollution From Ships - MARPOL) içeriği Ek–6 kapsamına dâhil edilmiş olup bu amaç doğrultusunda 01.01.2013 tarihinden itibaren 400 GT üzerinde uluslararası sefer yapan yeni ve mevcut tüm gemilere zorunlu hale getirilmiştir. Marmara Denizinde çalışan İstanbul Deniz Otobüslerine ait Osmangazi- 1 isimli yolcu gemisine, Gemi Enerji Verimliliği Yönetim Planı hazırlanarak enerji verimliliği operasyonel indikatörü ile veriler elde edilmiş, sonrasında ise yeniden plan değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar yardımıyla kabotaj hattında çalışan gemilerimize, enerji verimliliği sağlanması için çalışmalar yapılması ve `Enerji Verimliliği Yönetim Planları` hazırlanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractBoth in the world and in our country, transportation is mainly done by sea vessels. Decreasing the amount of fossil fuels consumed in sea vessels, and depending on the consumption, decreased amount of emissions have a great importance from environmental and economic point of view. The amendments to the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships (MARPOL) were adopted in July 2011.They add a new chapter 4 Regulations on energy efficiency for ships to MARPOL Annex VI, to make mandatory the Energy Efficiency Design Index (EEDI), for new ships, and the Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP) for all ships. The regulations apply to all ships of 400 gross tonnages and above. New regulations aimed at improving the energy efficiency of international shipping entered into force on 01.01.2013.In this study, ship energy efficiency management plan is prepared to the ferry of İstanbul Deniz Otobüsleri (IDO) named Osmangazi-1. Under this management plan, energy efficiency operational indicator is chosen and monitored, energy efficiency operational indicator is calculated based on the scenarios. Giving advice about preparation ship energy efficiency plan and performing studies energy efficiency of the ship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEnerjitr_TR
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectGemi Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.titleEnerji verimliliği yönetim planının bir gemi üzerinde uygulanması
dc.title.alternativeApplication of energy efficiency management plan for the ship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEnerji Sistemleri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10046791
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid374735
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess