Show simple item record

dc.contributor.advisorYükselen, Cemal
dc.contributor.authorEliaçik, Bilge
dc.date.accessioned2020-12-04T09:10:06Z
dc.date.available2020-12-04T09:10:06Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69226
dc.description.abstractRekabetin yoğun yaşanmakta olduğu günümüz koşullarında işletmeler ayakta kalabilmek adına çeşitli stratejiler üretmekte ve ürettikleri stratejiler doğrultusunda yatırımlar yapmaktadır. Marka değeri kavramı yapılan bu yatırımlar içerisinde önemli bir yer almaktadır.Marka kavramının tüketicinin zihninde oluşturduğu izlenim işletmelere taklit edilemez rekabet gücü kazandırmakta ve olumsuz koşullardan etkilenmeden pazar paylarını artırmalarına yardımcı olmaktadır. Bu bilgilerin ışığında yapılmış olan bu tez çalışmasında marka değeri, denim markalar üzerine alt bileşenleriyle incelenmiştir.Araştırmaya İstanbul ilinde yaşayan denim kullanan 384 kişi katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre marka farkındalığı ve marka çağrışımının genel marka değeri üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi bulunmadığı tespit edilmiştir. Buna karşılık algılanan kalitenin ve marka bağlılığının genel marka değeri üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu, marka değeri bileşenlerinin genel marka değerine etkisinin markalara göre farklılaştığı gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka Değeri, Marka Farkındalığı, Marka Sadakati, Marka İmajı, Algılanan Kalite, Denim Markalar
dc.description.abstractIn today's conditions where competition is intense, enterprises produce various strategies to survive and make investments in line with the strategies they produce. The brand value concept is an important part of these investments.The impression created by the concept of the brand in the mind of the consumer gives businesses an inimitable competitive power and helps them increase their market shares without being affected by adverse conditions. In this thesis study made in light of this information, the brand value was examined with its sub-components on denim brands.384 people using denim living in Istanbul province participated in the study. According to the results of the research, it was determined that brand awareness and brand connotation do not have a positive and significant effect on the overall brand value. On the other hand, it has been observed that perceived quality and brand loyalty have a positive and significant effect on the overall brand value, and the effect of the brand value components on the overall brand value differs according to the brands.Key Words: Brand Equity, Brand Preference, Brand Awareness, Brand Loyalty, Perceived Qaualityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDenim markaların marka değeri yaratma stratejileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on strategies of creating brand value of denim brands
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10326907
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620001
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess