Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorGönüllü, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:57Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:57Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691912
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin görüşlerine göre bürokrasi ile öğretmen yeterliği arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmanın evreni 2007?2008 öğretim yılında Uşak il merkezinde bulunan 61 ilk ve orta dereceli okulda görev yapan 181 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini de evrendeki bütün okul yöneticileri oluşturmaktadır. Bu bakımdan örneklem evrenin tamamını temsil etmektedir. Bu araştırmada kullanılan ölçme araçlarından ?bürokrasiyi tasvip? ile ?bürokratikleşmeyi tasvir? anketleri Yücel (1999)'in geliştirdiği ?bürokratikleşme anketi?nden uyarlanarak geliştirilmiş; ?öğretmen yeterlikleri anketi? ise Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğünün 2006 yılında hazırladığı ?Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri? raporu ile literatürdeki ilgili verilerden yararlanılarak geliştirilmiştir. Anketlerde beşli Likert tipi ölçek kullanılmıştır.Kullanılabilir olarak geri dönen anket sayısı 129'dur. Verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Faktör analizi, ortalama, standart sapma, anova, Tukey ve t- testleriyle veriler analiz edilmiştir.Araştırmada öğretmen yeterliği üzerinde bürokratikleşmenin etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Yöneticiler, en çok kuralcılığı ve kuralları önemserken, yaşları ilerledikçe öğretmenleri yeterli görme eğilimleri de artmaktadır. Hiyerarşik otorite kullanımının önemsenmesi, öğretmenlerin iletişim ve etkileşim becerilerini düşürürken, okuldaki bürokratikleşmenin artması öğretmen yeterliğini artırmaktadır.Anahtar Kelimeler: Bürokrasi, bürokratikleşme, yeterlik, öğretmen yeterliği, öğretmen, yönetici.
dc.description.abstractThis study?s aim is to determine the relationship between the bureaucracy and teacher efficacy according to the school directors.This study employs 181 school directors who worked at 61 primary and high schools in 2007 and 2008 in Uşak province. The study?s sampling group has been formed by the school directors Uşak. So the sampling group represents all Uşak. In this research, the measuring equipments ?describing the bureaucracy? and ?describing being bureaucratic? questionnaires which Yücel (1999) has developed, the teacher efficacy questionnaire has been developed with the help of data in the report which has been prepared by Ministry of National Education General Directory of Teacher Training in 2006. In this questionnaire 5 point Likert type scale has been administered.Only 129 useful questionnaires have been delivered. While analyzing them SPSS.15.0statistical package has been used.The data has been analyzed with Factor analysis, Average, Standard deviation, Anova ,Tukey and T-test.In this research bureaucracy?s influence on teacher?s qualification has been determined. The directors mostly give importance to the rules and while getting older their tendency of teacher?s qualification increases.Giving importance to hierarchical authority, the skills of communication and interaction decreases but while bureaucracy increases, the teacher efficacy increases.Key words: Bureaucracy, Bureaucratization, Efficiency, Teacher Efficaccyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBürokrasi ile öğretmen yeterliği arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between bureaucracy and teacher?s efficiency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBureaucracy
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid351556
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241574
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess