Okul yöneticilerinin okullarda şiddeti önlemede sahip olması gereken yeterlikler üzerine bir inceleme (Uşak ili örneği)
dc.contributor.advisor | Helvacı, M. Akif | |
dc.contributor.author | Uçar, Eşref | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:56Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691891 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin görüşlerine göre orta öğretim kurum larındaki okul yöneticilerinin öğrenciler arasındaki şiddeti önlenmede sahip olması gereken yeterlikleri belirlemektir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evreni, Uşak ili merkez ve beş ilçesinde ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın evreninde 36 devlet orta öğretim okulu bulunmaktadır. Bu devlet ortaöğretim okullarında 991 öğretmen görev yapmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise random yöntemi ile seçilen 352 öğretmen den oluşmaktadır.Araştırmacılar tarafından oluşturulan, güvenirliği ve geçerliği test edilen bir ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 paket programında çözümlen miştir.Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin şiddeti önlemede sahip olması gereken yeterlilik düzeylerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t-testi uygulanmıştır.Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yönetici lerinin şiddeti önlemede sahip olması gereken yeterlilik düzeylerinin okul türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi (anova) uygulanmıştır.Araştırma bulguları öğretmenlerin görüşlerine göre, okul yöneticilerinin şiddeti önlemede sahip olması gereken yeterliklerden öğrenci,veli-çevere ve eğitim ortamı boyutunda pek çok düzeyde,öğretmen boyutunda ise çok düzeyde olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Okul Yöneticisi, şiddet | |
dc.description.abstract | In the research it is aimed to determine the required qualifications of high school managers? on preventing violence among students from the view of teachers. In the research scanning model was used.The universe of the study consists of 36 puplic high school teachers in the city center and in five towns of Usak. 991 teachers works In these puplic high schools. 352 teachers are selected by random sampling.In the research a scale is formed by the searcher and its validity and reliability were tested. The data is analyzed by SPSS 15 packet program.T-test is used to determine whether from the view of teachers the level of required qualifications of school managers? on preventing violence differenciated according to the gender. One-way Anova is used to determine whether from the view of teachers the level of required qualifications of school managers? on preventing violence differenciated according to school type.According the findings -from the view of teachers in the level of required qualifications of school managers? on preventing violence-, student, parent-environment and education atmosphere dimensions are defined at the ?upper? level, and the tacher dimension is defined at ?high? level.Key words:School Manager, violence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin okullarda şiddeti önlemede sahip olması gereken yeterlikler üzerine bir inceleme (Uşak ili örneği) | |
dc.title.alternative | A research over school managers required qualifications on preventing violence at schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 371699 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290011 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |