Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorKoçak Çakmak, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:54Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691870
dc.description.abstractBu araştırma, Uşak ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin okullarda öğretim liderliği, insan kaynakları yönetimi, okulun kültürü-iklimi, okul çevresi-aile ve bütçe ve destek işleri boyutlarında ne kadar etkili olduklarını öğretmenlerin görüşlerine göre saptamayı amaçlamaktadır. Ayrıca katılımcıların her bir boyuttaki görüşlerinin cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı saptanmak istenmiştir.Araştırmanın evreni Uşak ili sınırları içinde bulunan tüm devlet ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın evreninde 175 devlet ilköğretim okulu bulunmaktadır. Bu resmi ilköğretim okullarında, 1669 öğretmen görev yapmaktadır. Evreni temsilen örnekleme girecek öğretmen sayısı 300'dür. Örneklemi oluşturan katılımcılara, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? ve ?Okul Yöneticilerinin Etkililiği Anketi? uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında çözümlenmiştir. Katılımcıların görüşlerine göre okul müdürlerinin beş boyuttaki etkililiklerinin kıdem değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlenmesinde tek yönlü varyans analizi (anova), cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek içinde t-testi uygulanmıştır.Araştırma bulguları, ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin etkililiklerinin tüm boyutlarda ?çok? düzeyinde olduğunu göstermektedir. Bunun yanı sıra öğretmen görüşleri cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
dc.description.abstractThis research aims to determine the effectiveness of school principals through education leadership, human resource management, school culture and climate, school environment and parents, budget and support management according to the teachers? opinion. Moreover, the changes of the participant? opinion have been tried to determine according to the gender and seniority varieties. The research area includes all public primary school teachers in Uşak. There are 175 public primary schools and 1669 teachers working these primary public schools in the research area. The number of teachers for the sample of the research is 300. ?Personal Information Form? and ?School Principals? Effectiveness Questionnaire? have been applied to the participants of the research. The data obtained has been analyzed through SPSS program. In order to determine the differentiation of the school principals effectiveness through the five dimensions according to the seniority factor, one way analysis of variance (Anova) has been used. Furthermore, in order to determine the differentiation of the school principals effectiveness through five dimensions according to the gender factor, T-test has been used. Research findings show that the effectiveness of the school principals through five dimension is on the ?very? level. In addition to this result, teachers?opinion does not show the diversity according to the gender and seniority factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (Uşak ili örneği)
dc.title.alternativeEvaluation of school principles' effectiveness (Uşak case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmManager effectiveness
dc.identifier.yokid373238
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290013
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess