Okul müdürlerinin sahip olduğu feminen maskulen özelliklerin okul yaşam kalitesine etkisi
dc.contributor.advisor | Gülveren, Hakan | |
dc.contributor.author | Alpkaya, Gökçepinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:53Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691858 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eğitim yöneticilerinin sahip oldukları feminen ve maskulen özellikler ile bu özelliklerin okul yaşam kalitesine nasıl yansıdığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmanın birinci bölümünde eğitimde yönetim ve eğitim yöneticisi ele alınmış, yöneticilerin yaşam biçimleri üzerinde durularak feminen ve maskulen liderlikler ve liderlik davranışları açısından feminen ve maskulenliğin farklılıkları ile ilgili görüşlere yer verilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, Okul yaşam kalitesi genel bir iyi olma hali olarak görülmüştür. Kalitenin akademik başarıya, eğitimsel değerlere olan olumlu etkisini de düşünecek olursak, eğitime katkısı olan öğretmenlerin okul yaşam kaliteleri ve müdürlerin bu duruma katkıları incelenmiştir.Çalışmanın son bölümünde ise Yozgat ili merkezinde bulunan okullarda çalışan müdürlerin feminen özelliklere mi yoksa maskulen özelliklere mi sahip olduklarına bakılmış ve bu durumun okul yaşam kalitesine etkisi araştırılmıştır.Anahtar kelimeler: Okul yöneticisi, Feminen ve Maskulen özellikler, Okul yaşam kalitesi | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the relationship between the Ouality of school life and feminine and masculine traits of administrators in Yozgat. This study also investigates how school administrators? feminine and masculine traits are related to the Quality of school life. In this context , in the first part of our study, educational administration and school administrators are mentioned. Administrators? life styles are viewed, and relared to this, feminine and masculine leadership and the differences between feminine and masculine by the means of leadership behaviours are mentioned.In the second part, the Quality of school life has been considered as general well-being. The Qulity has positive effects on academic achievement and educational values. Because of this, the quality of school life of teachers contrubuting to education and administrators? affects are examined.In the last part of the studuy, the population of the study is educational administrators and teachers in Yozgat. The sample of the study is educational administrrators and teachers working in Yozgat. Which school administrators have feminine or masculine traits are examined. Feminine and masculine traits? effects on the qulity of school life are discussed.Key Words: School Administrators, Feminine and Masculine Traits, The Quality of School Life | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin sahip olduğu feminen maskulen özelliklerin okul yaşam kalitesine etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of feminine masculine traits of school administrators on the quality of school life | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quality of life | |
dc.subject.ytm | Quality of school life | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Feminine traits | |
dc.subject.ytm | Maeculine traits | |
dc.identifier.yokid | 373671 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290027 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |