Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Muhammet Kemal
dc.contributor.authorIşikli, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:51Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:51Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691825
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; ilköğretim birinci kademede görev yapmakta olan Sınıf Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) kullanım düzeylerini, çalışılan okulun teknolojik imkanları, kıdem yılı ve hizmet içi eğitim gibi değişkenler açısından incelemek ve öğretmenlerin BİT entegrasyon sürecinde bulundukları aşamaları Yeniliğin Yayılımı Kuramı'na göre incelemektir.Araştırma betimsel bir durum saptaması niteliğinde olup, nitel araştırma teknikleri temel alınarak desenlenmiştir. Araştırmada verilerin toplanması için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma grubunu Uşak ili merkez İlköğretim Okullarında görev yapan 14 Sınıf Öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; öğretmenlerin BİT' i eğitim-öğretim sürecinde kullanım amaçları; öğrencinin dikkatini çekmek, kalıcı öğrenmeleri sağlamak, zamandan tasarruf etmek, bireysel farklılıkları dikkate alabilmek, farklı zekâ alanlarına ve farklı duyulara hitap edebilmek olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde BİT kullanımları, çalışılan okulun teknolojik imkânları, kıdem yılı ve hizmet içi eğitim görmeleri gibi değişkenler açısından incelendiğinde farklılık göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre; bilgisayar, ofis programları ve internetin, öğretmenler arasında yayılımını tamamladıkları; bununla birlikte elektronik posta ve forum/blog yapılarının yayılımlarını tamamlamadıkları görülmektedir. Yayılımını tamamlamış olan BİT araçlarının eğitim-öğretim sürecine tam entegre oldukları söylenemez.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine effects of the variables of seniority, in-service training, opportunity, on status of teachers using ICT and to analyze ICT integration levels of teachers according to Diffusion of Innovations Theory. This research is a descriptive case study. The study has been designed on the basis of qualitative research techniques. Semi-structured interview form was used to collect research data. The sample consists of 14 primary school teachers that working in Primary Schools of Uşak.According to the results obtained from the research, as the teachers purpose of using ICT in the integration teaching-learning process was determined that attracting the attention of the student, providing permanent learning, time saving and taking into account individual differences, being used in different areas of intelligence and different senses. According to findings; status of teachers? using ICT in the teaching-learning process shows differentiation when analyzed in terms of seniority, in-service training and opportunity variables. Also it was seen that computer, internet and office has completed diffusion among teachers however e-mail and forums/blogs structures have not. It can be said that these instruments has not been sufficiently integrated in teaching-learning process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım düzeylerinin yeniliğin yayılımı kuramına göre incelenmesi
dc.title.alternativeDetermination of information and communiciation technologies using levels of primary school teachers according to diffusion of innovation theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIntegration
dc.subject.ytmPropagation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid386666
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290019
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess