dc.contributor.advisor | Acun, İsmail | |
dc.contributor.author | Karabulut, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:49Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691804 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin teknoloji entegrasyon aşamaları ve bunları etkileyen faktörleri belirlemektir.Bilişim teknolojilerinin eğitime entegre edilmesini kaçınılmaz olarak hisseden öğretmenler, teknoloji entegrasyonunda çeşitli aşamalarda bulunmaktadırlar.Bu araştırmanın amacı Uşak il merkezinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin teknoloji entegrasyon aşamalarını ve bunları etkileyen nedenleri belirlemektir.Uşak ilinde bulunan toplam 3 hinterland bölgesi içindeki 45 okul içinden tabakalama örnekleme yolu ile seçilen 15 okulda görev yapmakta olan öğretmeler, çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak uzman görüşleri ile oluşturulan Teknoloji Entegrasyon Aşamaları ve Bunları Etkileyen Faktörler Ölçeği'n de demografik bilgiler haricinde toplam 109 soru bulunmaktadır. 203 öğretmenin katıldığı çalışmada öğretmenlerin ACOT modeline göre entegrasyon aşamalarının hangi seviyesinde bulundukları ve bunları etkileyen içsel ve dışsal faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışma sonucunda ACOT modelinin 5 teknoloji entegrasyon aşamasına yönelik olarak belirlenmeye çalışılan davranışların 3 aşama etrafında toplandığı belirlenmiştir. Regresyon bulgularına göre etkileyen faktörler incelendiğinde ise; öğretmenlerin teknoloji entegrasyon aşamalarını ?teknolojiyi kullanmaya karşı dış baskı ve güdüleyici faktörler?, ?teknolojiyi kullanmadaki kolaylık derecesi algısı?, ?kişisel özel ilgi seviyesi?, ?çıktılar açısından teknolojiyi kullanmanın dersi işlemeye ve başarıya faydalı olup olmayacağı inancı?, ?cinsiyet? ,?seviye2?, ?teknolojik araçlara erişim imkânı?, ?teknolojiyi kullandığında beklenen prestij veya itibar kazanma algısı?, ?teknoloji hakkındaki bilgi seviyesi? ve ?seviye1? davranışları olarak belirlenmiştir.Yapılan analiz ve incelemeler sonucunda teknoloji entegrasyon aşamaları 5 aşamada dağılım göstermesi beklenen verilerin, 3 aşama altında toplandığı görülmüştür. Anket maddelerinin aşamalar altındaki dağılımları incelendiğinde, analiz sonucunda ortaya çıkan 1. aşamanın Giriş aşamasına, 2. aşamanın Benimseme ve Adaptasyon aşamalarına, 3. aşamanın ise Yer Değiştirme ve Keşfetme aşamalarına karşılık geldiği düşünülmektedir. Aşamaları etkileyen faktörler incelendiğinde ise 1. aşama davranışlarını: ?Teknolojiyi Kullanmaya Karşı Dış Baskı ve Güdüleyici Faktörler?, 2. aşama davranışlarını: ?Teknolojiyi Kullanmadaki Kolaylık Derecesi Algısı? ile ?Cinsiyet? , 3. aşama davranışlarını ise: ?Seviye 2?, ?Teknolojik Araçlara Erişim İmkânı? ?Teknoloji Hakkındaki Temel Bilgi Seviyesi?, ?Teknolojiyi Kullandığında Beklenen Prestij veya İtibar Kazanma Algısı?, ?Seviye 1? davranışlarının etkilediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Teknoloji Entegrasyon Aşamaları, ACOT modeli | |
dc.description.abstract | The aim this study is to determine the technology integration stages of primary teachers and its factors. Teachers feels that integrating information technologies into education is imperative, are situated in different stages of technology integration. In this study, technology integration stages of teachers working at primary schools in Usak city center and causes effected from these stages are tried to identified.The sample of the study is constituted from primary teachers in 15 different schools selected by stratification method from 45 primary schools located in 3 different hinterland area in Usak. Technology Integration Stages and Factors Scale consists of 109 questions except demographical questions, is used as data collection tool. The location of teachers in ACOT technology integration stages model and its factors tried to be determined in the study which 203 teachers were participated in.At the end of the study, five technology integration stages of ACOT model were investigated but the findings showed that behaviors are cumulated in 3 integration stages. When the factors which affect the regression findings, are investigated; technology integration stages of teachers are identified as: ?external pressure and motivation for technology usage?, ?perception of ease of use? , ?personal private interest stage?, ?belief of usefulness?, ?gender?, ?stage 2?, ?Access to technological tools?, ?perception of reputation and prestige?, ?stage 1 ? and ?basic technological knowledge?.The range of the questions under the stages showed that 1. Stage corresponded to Entry Stage, 2. Stage corresponded to Adoption and Adaptation stages, 3. Stage corresponded to Appropriation and Invention stages. When the factors are investigated it shows that 1.stage behaviors are effected from ?external pressure and motivation for technology usage?, 2. stage behaviors are effected from ?perception of ease of use? and ?gender?, 3. stage behaviors are effected from ?stage 2?, ?Access to technological tools?, ?basic technological knowledge?, ?perception of reputation and prestige? and stage 1.Keywords: Technology Integration Stages, ACOT Model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğretmenlerinin teknoloji entegrasyon aşamaları ve bunları etkileyen faktörler | |
dc.title.alternative | Integration stages of primary school teachers and its factors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Integration | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Information access | |
dc.identifier.yokid | 418070 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290009 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |