İlköğretim okullarının değişime karşı hazır bulunuşluk düzeyleri (Uşak ili örneği)
dc.contributor.advisor | Helvacı, M. Akif | |
dc.contributor.author | Kiciroğlu, Bilal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:49Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691801 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Uşak ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarının değişime/yeniliğe hazır bulunuşluk düzeylerini, öğretmenlerin değişime hazır bulunuşluğu, okul yöneticilerinin değişime hazır bulunuşluğu, okulların alt yapısının değişime hazır bulunuşluğu ve velilerin değişime hazır bulunuşluğu boyutlarında ne derece yeterli olduklarını, öğretmenlerin görüşlerine göre saptamayı amaçlamaktadır.Araştırmanın evreni, Uşak ili merkez ve beş ilçesinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın evreninde 66 devlet ilköğretim okulu bulunmaktadır. Bu devlet ilköğretim okullarında 1669 öğretmen görev yapmaktadır. Bunları temsilen örnekleme girecek öğretmen sayısı 255 olarak belirlenmiştir. Örneklemi oluşturan öğretmenlere, Helvacı ve Kıcıroğlu (2010) tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? ve ?İlköğretim Okullarının Değişime Hazır Bulunuşluk Ölçeği? uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11.5 paket programında çözümlenmiştir.Öğretmenlerin görüşlerine göre ilköğretim okullarının değişime hazır bulunuşluk boyutlarındaki yeterlik düzeylerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t-testi uygulanmıştır.Araştırma bulguları öğretmenlerin görüşlerine göre, ilköğretim okullarının değişime hazır bulunuşluk kapsamında; öğretmenlerin değişime hazır bulunuşluğu boyutunda, okul yöneticilerinin değişime hazır bulunuşluğu boyutunda, okulların alt yapısının değişime hazır bulunuşluğu boyutunda ve velilerin değişime hazır bulunuşluğu boyutunda ?orta? düzeyde olduğunu göstermiştir.Anahtar kelimeler: Değişim, hazır bulunuşluk. | |
dc.description.abstract | This investigation aims to determine the level of to be ready to change/renovation in the dimensions of. Uşak city Government Primary schools, teachers, school managers, schools? substructure and parents according to the teachers? point of view.The investigation area includes primary school teachers working in Uşak city centre and five counties of Uşak. There are 66 government primary schools in the area of investigation. In these government primary schools 1669 teachers work. The number of teachers that will take place in the sample has been determined as 255 as a representative of these. ?The personel information form? and ?The criterion of to be ready for change of primary schools? developed by Helvacı and Kıcıroğlu (2010) has been applied to teachers in the sample. Datas are evaluated in the SPSS 11.5 package programme.T-test has been applied to determine whether the level of competence in the dimension of to be ready in primary schools is different between the sexes according to the teachers.The investigation findings show that according to the teachers in the extension of to be ready for change of primary schools, in the dimension of to be ready for change of teachers is ?medium? level, in the dimension of to be ready for change of schools manager is ?medium? level, in the dimension of to be ready for change of school substructure is ?medium? level.Key words: change, to be ready. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarının değişime karşı hazır bulunuşluk düzeyleri (Uşak ili örneği) | |
dc.title.alternative | The levels of to be ready for change of primary schools (Uşak city sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 362953 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290008 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |