Yatılı ilköğretim bölge okulu 1. kademe öğrencilerine verilen öz-bakım becerileri eğitiminin öğrencilerin öz-bakım becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Taşdelen Karçkay, Arzu | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:48Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691797 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında eğitim-öğretim gören 1. kademe öğrencilerinin öz bakım becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanan eğitim programının, öğrencilerin öz bakım becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma 2009-2010 eğitim- öğretim yılında Uşak ilinde bulunan bir yatılı ilköğretim bölge okulunda yapılmıştır. Bu okuldaki 4. Sınıf öğrencileri çalıma grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma, bir deney ve bir kontrol grubunda bulunan 32 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu model ile nitel veri birleşiminden oluşan ?karma yöntem? işe koşulmuştur.Öğrencilerin öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan etkinlikler deney grubuna 8 hafta boyunca uygulanmış ve bu deney grubunda gözlenen davranış değişikliklerinin devamlılığı, bir eğitim öğretim yılı boyunca devam etmiştir. Bu süreçte kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Deney ve kontrol gruplarına, araştırmacı tarafından geliştirilen ?İlköğretim Öğrencileri İçin Öz Bakım Becerileri Ölçeği? öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Davranışların devamlılığını kontrol amacıyla da izleme testi uygulanmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında grupların öğretmenleriyle bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin kazandıkları davranışların, okul dışında devamlılığını kontrol etmek amacıyla da velilere gözlem formu gönderilmiştir.Araştırmada, ölçekten elde edilen nicel veriler üzerinde istatistikî analiz ve görüşmeler ile gözlem formu yoluyla elde edilen nitel veriler üzerinde de betimsel analiz yapılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda;-Öz bakım Becerileri Eğitim Programının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin öz bakım becerilerinin kontrol grubuna göre daha fazla gelişim gösterdiği,-Eğitim programı sonunda deney grubu öğrencilerinin kazandıkları davranışları devam ettirdikleri ve okul dışında da uyguladıkları, sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study has been carried out to put forward the effect of the education program on the students? self care skills, which is prepared to improve the self care skills of the 1. grade students that receive education in Boarding Region Primary Schools.The research has been done in a boarding region primary school in Uşak , in 2009-2010 academic year. The 4th Class students in this school were assigned as study group. Research has been done on 32 students who were in an experiment and a control group. ?Mixed method? was used in this research, which consisted of the union of pretest ? last test control group model and qualitative data.The activities, which were prepared to improve the students? self care skills, were carried out to experiment group over 8 weeks, and, the persistence of behavior changes which were observed in this experiment group, was continued over an academic year. During this process, no intervention was done to the control group. ?Self Care Skills Scale for Primary Students? which was developed by the researcher, was carried out to experiment and control groups, as pretest- last test. Also, to control the persistence of the behaviors, following test was carried out. Before and after the implementing, individual conversations have been carried out with group?s teachers. In addition, to control the persistence of the behaviors outside the school, that experiment group students were acquired, observation forms were sent to the curators.Statistical analysis has been done on the quantitative data that were obtained from the scale, and, descriptive analysis has been done on qualitative data that were obtained by conversation and observation form in this research. Towards the findings that were obtained from the research, it has been reason out that;?The self care of the experiment group students to whom Self Care Skills Education Program were carried out, have shown much more improvement than the control group.?At the end of the education program, experiment group students have continued the behaviors that they got, and they have also performed those outside the school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yatılı ilköğretim bölge okulu 1. kademe öğrencilerine verilen öz-bakım becerileri eğitiminin öğrencilerin öz-bakım becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of self care skills education, on the students?s self care skills which is given to 1st grade students in boarding region primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Regional boarding primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Self-care | |
dc.identifier.yokid | 395490 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290030 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |