Fen bilgisi öğretmenliği 1. ve 4.sınıf öğretmen adaylarının fen bilgisi başarıları,fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları,üniversiteye giriş başarı ve not ortalamaları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Türkmen, Lütfullah | |
dc.contributor.author | Kocaoğlu, Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:48Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691793 | |
dc.description.abstract | Bu tezde fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi başarıları, fen öğretimine yönelik tutumları, üniversite giriş puanları ve akademik not ortalamaları arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi ve Pamukkale Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 1. ve 4. sınıf toplam 332 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler Sarıkaya (2004) tarafından geliştirilen fen bilgisi başarı testi, Thompson ve Shrigley (1986) tarafından geliştirilmiş, Tekkaya, Çakıroğlu and Özkan (2002) tarafından Türkçeye uyarlanmış fen bilgisi öğretimine yönelik tutum ölçeği, öğretmen adaylarının akademik not ortalamaları ve üniversite giriş puanları ile elde edilmiştir.Araştırma sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik olumlu tutum geliştirdikleri ve fen bilgisi başarıları orta düzeyden daha iyi seviyede olduğu belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi başarıları ile fen öğretimine yönelik tutumları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Fen bilgisi başarıları ile öğretmen adaylarının üniversite giriş puanlarıarasında düşük düzeyde ve negatif yönlü ilişki bulunmuştur. Ek olarak fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi başarıları ile akademik ortalamaları arasında anlamlı ilişki gözlenmemiştir. Fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları ile fen bilgisi öğretmen adaylarının üniversite giriş puanları ve akademik ortalamalarının birbirleri arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi başarıları ve fen öğretimine yönelik tutumları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir, örneğin cinsiyet, anne-babalarının eğitim seviyeleri, ailelerinin ekonomik düzeyleri, vb. | |
dc.description.abstract | In this thesis, the relation between science teacher candidates? attitude toward science teaching, science achievement, cumulative grade point average (CGPA) and university entrance scores were evaluated. This research was performed at 2010-2011 fall semester with a total of 332 science teacher candidates from freshman and senior grades of department of science education at Dokuz Eylül University and Pamukkale University. The data were obtained with science achievement test developed by Sarıkaya (2004), science teaching attitude scale developed by Thompson and Shrigley (1986) and translated and adapted into Turkish by Tekkaya, Çakıroğlu and Özkan (2002), cumulative grade point average and university entrance scores of science teacher candidates.In the results of research, science teacher candidates exhibited positive attitude toward science teaching and it was determined that their science achievement was slightly greater than middle level. It was observed that there was a middle level, positive and significant relation between science teacher candidates? science achievement and attitude toward science teaching. A low level and negative relation was founded between science teacher candidates? science achievement and university entrance scores. In addition, no significant relation was observed between science teacher candidates? science achievement and cumulative grade point average. Furthermore, attitude toward science teaching, science teacher candidates? university entrance scores and cumulative grade point average were lack of significant relation. Additionally, science teacher candidates? science achievement and attitude toward science teaching were analyzed in terms of different variables such as gender, their parents? educational level, parents? economic status, etc. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmenliği 1. ve 4.sınıf öğretmen adaylarının fen bilgisi başarıları,fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları,üniversiteye giriş başarı ve not ortalamaları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relation between freshman and senior grades of science teacher candidates? science achievement, attitude toward science teaching, university entrance scores and cumulative grade point average | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | University entrance examinations | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Examination mark | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 396323 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290031 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |