İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime serveti üzerine bir araştırma: Uşak/Eşme örneği
dc.contributor.advisor | Yaman, Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Karakaya, İlker | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:46Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691763 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Uşak ili Eşme ilçesinin merkezinde bulunan beş ilköğretim okulunun ( Sıtkı Çetin İlköğretim Okulu, Şehit Alibey İlköğretim Okulu, Galip Çetin İlköğretim Okulu, Ali Baykal İlköğretim Okulu ve Üç Eylül İlköğretim Okulu ) 8. sınıflarında okuyan 90 öğrencinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime serveti incelenmiştir.Çalışmada Uşak ilinin Eşme ilçesinin merkezinde bulunan 8. sınıflardan random (rastgele) yöntemiyle seçilen 90 öğrenciye üç farklı yazı türünde ( Anı, serbest konu, otobiyografi ) toplam 270 adet yazı yazdırılmıştır. Yazılı verilerde geçen kelimeler, öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyetlerine ve yazı türlerine göre incelenmiştir.Çalışmamızda, 270 adet yazılı anlatım kâğıdında toplam 35055 kelime tespit edilmiştir. Bu kelimelerden 2924'ünün çeşit kelime, 32131 kelimenin ise bu kelimelerin tekrarı olduğu belirlenmiştir. Kız öğrenciler ile erkek öğrenciler toplam kelime ve çeşit kelime kullanımları bakımından karşılaştırıldığında; kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha başarılı olmuştur. Üç farklı yazı türünde ( Anı, serbest konu, otobiyografi ) toplam kelime ve çeşit kelime sayısının en fazla olduğu yazı türünün serbest konulu yazı olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Kelime, Kelime Serveti, Yazılı Anlatım, Türkçe Eğitimi | |
dc.description.abstract | In this Project, the active word fortune in writing of 90 students in 8th grade students who are in five primary schools in the centre of the province of Eşme in Uşak ( Sıtkı Çetin Primary School, Şehit Alibey Primary School, Ali Baykal Primary School and Üç Eylül Primary School ) have been examined.In this study ,ninety students who are chosen at random among 8th grade students in the centreof the province of Eşme in Uşak were made three different kinds totaly 270 writing( memoir, free subject, autobiography).The word in writing datas were checked according to their social ? economic level, gender and writing types.In our study totally 35055 words in 270 expression types were detected.2924 of this words were found as the repetation of them. When the female students and male students compare in terms of using total words and the varietyof words, female students are more succesful than male students.In three different writing types ( memoir, free subject , autobiography) the most variety words and the most total words were used in free subject.Key Words: Word, Vocabulary , Writing Expression, Turkish Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime serveti üzerine bir araştırma: Uşak/Eşme örneği | |
dc.title.alternative | A survey that depends on proving of active vocabulary treasure at the written explaining of the eighth grade students in primary school: An example of the province of Eşme in Uşak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Writing skills based | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Expression | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Written expression | |
dc.identifier.yokid | 404588 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 301968 | |
dc.description.pages | 397 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |