Eğitim yöneticilerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Yücel, Cemil | |
dc.contributor.author | Karakaşoğlu, Nurettin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:44Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691741 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim okul müdürlerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. 2009-2010 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezindeki 41 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 1001 öğretmen arasından tabakalı örnekleme modeli ile seçilen 290 öğretmene, okul müdürlerinin yönetsel tarzları hakkındaki algılarını belirlemek, örgütsel vatandaşlık davranışı düzeylerini belirlemek ve tükenmişlik düzeylerini belirlemek amacıyla 3 farklı ölçme aracı uygulanarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel istatistikler ve korelasyon analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular okul müdürlerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve tükenmişlik düzeylerinin yakından ilişkili olduğu yönündedir.Anahtar kelimeler: Yönetsel Tarz, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Örgütsel Tükenmişlik. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the relation between managerial styles of primary school administrators and organizational citizenship behavior levels and organizational burnout levels of primary education teachers. 3 different surveys was implemented to 290 teachers selected from the universe of 1001 teachers working in 41 primary school in Uşak city center at 2009-2010 educational year. Collected data was analyzed by using descriptive statistics and correlation analysis. According to findings there is a significant relation between managerial styles, organizational citizenship behavior and organizational burnout.Keywords: Managerial Style, Organizational Citizenship Behavior, Organizational Burnout. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim yöneticilerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between managerial styles of educational administrators and organizational citizenship behaviors and organizational burnout levels of teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Citizenship | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Management models | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Organizational citizenship behavior | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 411672 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 301963 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |