Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorKarakaşoğlu, Nurettin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691741
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okul müdürlerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. 2009-2010 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezindeki 41 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 1001 öğretmen arasından tabakalı örnekleme modeli ile seçilen 290 öğretmene, okul müdürlerinin yönetsel tarzları hakkındaki algılarını belirlemek, örgütsel vatandaşlık davranışı düzeylerini belirlemek ve tükenmişlik düzeylerini belirlemek amacıyla 3 farklı ölçme aracı uygulanarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel istatistikler ve korelasyon analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular okul müdürlerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve tükenmişlik düzeylerinin yakından ilişkili olduğu yönündedir.Anahtar kelimeler: Yönetsel Tarz, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Örgütsel Tükenmişlik.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relation between managerial styles of primary school administrators and organizational citizenship behavior levels and organizational burnout levels of primary education teachers. 3 different surveys was implemented to 290 teachers selected from the universe of 1001 teachers working in 41 primary school in Uşak city center at 2009-2010 educational year. Collected data was analyzed by using descriptive statistics and correlation analysis. According to findings there is a significant relation between managerial styles, organizational citizenship behavior and organizational burnout.Keywords: Managerial Style, Organizational Citizenship Behavior, Organizational Burnout.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between managerial styles of educational administrators and organizational citizenship behaviors and organizational burnout levels of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCitizenship
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagement models
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid411672
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301963
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess