Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşdelen Karçkay, Arzu
dc.contributor.authorAkbiyikoğlu, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691735
dc.description.abstractOkul kavramını incelediğimizde okulun devletin kamusal amaçlarını gerçekleştiren, yerine konabilecek başka bir sistemin olmadığı önemli bir kurum olduğunu görürüz. Bu durum okulu tüm toplumlarda eğitim ve öğretim açısından vazgeçilmez yapmaktadır. Okulun politikası lokal yapıdan uzak olduğu için velilerin çocuklarının okul içi eğitimine katılımı bir yerde engellenmiştir. Bu engeli aşmanın en işlevsel yolu okulun aile ile daha fazla iletişime geçip ailenin okuldan neler beklediğini belirlenmesidir. Bu bağlamda okul, aile beklentilerini bilerek hareket edeceğinden velilerle daha fazla iletime geçecek, çocuk için ortak yapabilecekleri mantıksal kararlar alabileceklerdir. Bu çalışmada, ilköğretim birinci kademe öğrenci velilerinin okuldan ne çeşit beklentileri olduğu, ve bu beklentilerin ne kadarının karşılık bulduğunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrenci velilerinin okulun fiziksel özelliklerinden, öğretmenden, okul idaresinden beklentileri ve bu beklentilerin ne derece karşılandığını içeren ölçek geliştirme çalışmaları yapılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde kaynak taraması yapılarak uzman görüşleri sonucu taslak form oluşturulmuştur. Ölçeğin son halini vermede tekrar bir uzman görüşü alınması planlanmıştır. Pilot uygulama ile geçerlik-güvenilirlik çalışmaları yapılarak ölçek son şeklini almıştır. Elde edilen veriler, ilköğretim birinci kademe öğrenci velileri ile okul arasında nasıl bir iletişim olduğu, velinin okuldan neler bekleyip beklentilerin karşılanma düzeylerini ortaya koyacağından, bundan sonraki dönemlerde okul-veli iletişimini güçlendirmek için alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler : İlköğretim okulu, veli, okul beklentisi.
dc.description.abstractWhen we underline the meaning of `School? we can see that `School? is an important establishment which gives a hand to government?s public purposes and there is not any other system that can be replaced with. This situation makes the school indispensable for all the civilizations from the education wise. Because of school policies are away from the local constitution, we can say that parents are not allowed to join their children?s schooling process. The best way to put up with this problem is to be well communicated with the parents and indicating the expectations of them. According to this; when they meet up with their expectations, more logical and common decisions can be made for the pupils. This study aims to examine the hailing levels of pupil parent?s expectations from the schools. Relatively of this purpose; the scale improving studies have been prepared to see expectations of parents from physical structure of the schools, teachers, school directors and how much these expectations are met up. In these process; A draft form was prepared by taking decisions of the authorities. Negotiation with authorities again is being planned to finalize this scale. Validity-reliability studies will be made with pilot demonstration. On balance; because the acquired datas will specify the communication figure between pupil parents of primary schools and school; will ascertain the hailing levels of expectations of parents from the school and will contribute the communication between school-parents for the upcoming periods.Keywords : Primary school, parent, school expectations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademe öğrenci velilerinin okuldan beklentilerinin karşılanma düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativePrimary school?s pupil parents? from the school examination of hailing levels of these expectations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmParents expectations
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool-family communication
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmExpectations
dc.identifier.yokid410294
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301970
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess