Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Musa
dc.contributor.authorSakaryali, Seçkin Fadime
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691732
dc.description.abstractÜlkemizde öğrencilerin büyük çoğunluğunun okuduğunu anlama konusunda sorun yaşadığı tahmin edilmektedir. Bu sebeple ilköğretim birinci kademeden itibaren, Türkçeyi doğru okuma ve anlama edinimi öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. Ancak kullanılan okuma tür, yöntem ve tekniklerinin yetersiz oluşu ve uygulamadaki eksiklikler bu sorunu gidermede yetersiz kalmaktadır.Öğrencileri gelişi güzel okumalarını engellemek, eleştirel bir gözle okuyup kısa zamanda çok şeyi özümsemelerini sağlamak amacıyla öğrencileri okuma türleri hakkında onları bilgilendirmek gerekmektedir. Bu konuda en önemli araç ise ders kitaplarıdır. Ders kitaplarında ne kadar çok çeşitli okuma türüne yer verilirse o derece anlamlı okuma ve dolayısıyla okuduğunu hayata uyarlayabilme şansı elde edilmiş olur.Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, hazırlanıp okullara dağıtılan ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf ders kitaplarında ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan metinler, öğrenci çalışma kitabından da yararlanılarak nitel araştırma yöntemine uygun olarakincelenmiş ve okuma türlerinin metinlere göre dağılımı tablolar halinde gösterilmiştir. Ayrıca bu kitaplarda, kendi aralarında ayrı ayrı karşılaştırılıp kullanılan okuma türleri genel bir tabloda gösterilmiş, doküman incelemesi yöntemiyle elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Ders kitaplarındaki metinlerin işlenişi sürecinde kullanılan okuma türleri kısmen yeterli bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Türkçe Ders Kitapları, Okuma, Okuma Türleri
dc.description.abstractThe majority of students in reading comprehension problem in our country is estimated to be living. For this reason,fromthe first stage ofprimary educationsince theTurkish rightto givethe studentsstudiedthe acquisition ofreadingand comprehension.But thekind ofreadingis used, the methods andtechniques areinadequateanddeficienciesin the applicationare insufficientto resolvethisissueStudents read randomly, to prevent a critical eye to read and soak up a lot as soon as possible in order to provide students need to inform them about the types of reading. The most important tool is the textbooks. How to read a wide variety of textbooks, the type of reading, and therefore highly significant that in the given the chance to adapt to life reading is obtained.In this study,bythe Ministry of Education, prepared anddistributed toschools inthe fourthand fifth gradeprimary schooltextbooksandteacher guidebooksin thetext, studentworkbook,drawing uponqualitative researchin accordance withthe methodaccording tothe textsstudied andthe distribution oftypes ofreadingare shownin the tables.Alsoin these books, among thema generaltypesseparately,compared andused in thereadingshownin the table, the method ofdocument analysisfindingsare interpreted.Typesusedin the process ofreadingthe textstreated intextbookswas foundpartiallyadequate.KeyWords: Turkish Course Books, Reading, Reading Typesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf Türkçe ders kitaplarında okuma türlerinin uygulamaları
dc.title.alternativePrimary types of applications for the fourth and fifth grade reading Turkish textbook
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmReading model
dc.subject.ytmReading texts
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmReading types
dc.identifier.yokid410297
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301987
dc.description.pages394
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess