İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf Türkçe ders kitaplarında okuma türlerinin uygulamaları
dc.contributor.advisor | Çifci, Musa | |
dc.contributor.author | Sakaryali, Seçkin Fadime | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:44Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691732 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde öğrencilerin büyük çoğunluğunun okuduğunu anlama konusunda sorun yaşadığı tahmin edilmektedir. Bu sebeple ilköğretim birinci kademeden itibaren, Türkçeyi doğru okuma ve anlama edinimi öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. Ancak kullanılan okuma tür, yöntem ve tekniklerinin yetersiz oluşu ve uygulamadaki eksiklikler bu sorunu gidermede yetersiz kalmaktadır.Öğrencileri gelişi güzel okumalarını engellemek, eleştirel bir gözle okuyup kısa zamanda çok şeyi özümsemelerini sağlamak amacıyla öğrencileri okuma türleri hakkında onları bilgilendirmek gerekmektedir. Bu konuda en önemli araç ise ders kitaplarıdır. Ders kitaplarında ne kadar çok çeşitli okuma türüne yer verilirse o derece anlamlı okuma ve dolayısıyla okuduğunu hayata uyarlayabilme şansı elde edilmiş olur.Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, hazırlanıp okullara dağıtılan ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf ders kitaplarında ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan metinler, öğrenci çalışma kitabından da yararlanılarak nitel araştırma yöntemine uygun olarakincelenmiş ve okuma türlerinin metinlere göre dağılımı tablolar halinde gösterilmiştir. Ayrıca bu kitaplarda, kendi aralarında ayrı ayrı karşılaştırılıp kullanılan okuma türleri genel bir tabloda gösterilmiş, doküman incelemesi yöntemiyle elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Ders kitaplarındaki metinlerin işlenişi sürecinde kullanılan okuma türleri kısmen yeterli bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Türkçe Ders Kitapları, Okuma, Okuma Türleri | |
dc.description.abstract | The majority of students in reading comprehension problem in our country is estimated to be living. For this reason,fromthe first stage ofprimary educationsince theTurkish rightto givethe studentsstudiedthe acquisition ofreadingand comprehension.But thekind ofreadingis used, the methods andtechniques areinadequateanddeficienciesin the applicationare insufficientto resolvethisissueStudents read randomly, to prevent a critical eye to read and soak up a lot as soon as possible in order to provide students need to inform them about the types of reading. The most important tool is the textbooks. How to read a wide variety of textbooks, the type of reading, and therefore highly significant that in the given the chance to adapt to life reading is obtained.In this study,bythe Ministry of Education, prepared anddistributed toschools inthe fourthand fifth gradeprimary schooltextbooksandteacher guidebooksin thetext, studentworkbook,drawing uponqualitative researchin accordance withthe methodaccording tothe textsstudied andthe distribution oftypes ofreadingare shownin the tables.Alsoin these books, among thema generaltypesseparately,compared andused in thereadingshownin the table, the method ofdocument analysisfindingsare interpreted.Typesusedin the process ofreadingthe textstreated intextbookswas foundpartiallyadequate.KeyWords: Turkish Course Books, Reading, Reading Types | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf Türkçe ders kitaplarında okuma türlerinin uygulamaları | |
dc.title.alternative | Primary types of applications for the fourth and fifth grade reading Turkish textbook | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Reading model | |
dc.subject.ytm | Reading texts | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Reading types | |
dc.identifier.yokid | 410297 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 301987 | |
dc.description.pages | 394 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |