Liderlik stilleri ile örgütsel güven ve örgütsel adanmışlık arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Yücel, Cemil | |
dc.contributor.author | Uzun, Osman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:43Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691729 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, ilköğretim okul müdürlerinin uyguladıkları liderlik stilleri ile ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütlerine güven ve örgütlerine adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesine yöneliktir. 2009-2010 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezindeki 40 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 1001 öğretmen arasından tabakalı örnekleme modeli ile seçilen 290 öğretmene; müdürlerinin liderlik stilleri hakkındaki algıları ile örgütlerine güven ve örgütlerine adanmışlık düzeylerini belirlemek amacıyla 3 farklı ölçme aracı uygulanarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler yüzde, frekans, faktör analizi ve korelasyon analizine tabi tutulmuştur.Araştırmada; okul müdürlerinin sergilediği liderlik stillerinin, öğretmenlerin örgütsel güven ve örgütsel adanmışlıkları ile yakından ilişkili olduğu; kendilerini güvenli bir ortamda hisseden öğretmenlerin adanmışlık düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Liderlik Stilleri, Örgütsel Güven, Örgütsel Adanmışlık. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is directed towards the examination of the relationship between organizational trust and organizational commitment of the teachers working in primary schools and the principal?s styles of leadership that they perform, through the views of the teachers working in primary schools. To determine their perception on their principals leadership styles and levels of their organizational trust and organizational commitment, the data were obtained by applying 3 different measuring tools to 290 teachers who were chosen with stratified sampling model among 1001 teachers who work at 40 primary school in the city center of Uşak in 2009-2010 Academic Year. Data was analyzed by using statistics such as percentage, frequency, factor and analysis of correlation. According to the findings, there is a close relationship between Principals? Leadership Styles, and Teachers? Organizational Trust and Organizational Commitment.Key words ; Leadership Styles, Organizational Trust and Organizational Commitment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Liderlik stilleri ile örgütsel güven ve örgütsel adanmışlık arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between organizational trust and organizational commitment of the teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Confidence | |
dc.subject.ytm | Organizational trust | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.identifier.yokid | 411681 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 301961 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |