Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorAydin, Yakup
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:43Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:43Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691720
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim okul müdürlerinin liderlik rollerini sergileme düzeylerinin kurum kültürüyle ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2009?2010 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezindeki 40 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 1001 öğretmen arasından tabakalı örnekleme modeli ile seçilen 290 öğretmene, müdürlerinin yönetsel tarzları hakkındaki algılarını ve yönetsel tarzların kurum kültürü ile ilişkisini belirlemek amacıyla 2 farklı ölçme aracı uygulanarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler yüzde, frekans, tek yönlü varyans analizi ve korelâsyon analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgularda, öğretmenler tarafından okul müdürlerinin yönetsel tarzlarının insan odaklılık ve iş odaklılık olarak ayrılmadığı, bunların bir bütün olarak algılandığı ve etkin liderlerin iş odaklı ve insan odaklı olarak tanımlandığı görülür. Okul müdürünün etkin lider (iş-insan odaklı) olmasının kurumda klan kültürünün hâkim olmasına sebebiyet verdiği soncuna varılmıştır. İş ?insan odaklı liderlik tarzıyla klan kültürü arasında pozitif korelâsyon tespit edilmiştir. Liderin iş- insan odaklılığı arttıkça kurumdaki klan kültürü düzeyinin de arttığı görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the level of educational administrators? leadership roles and institutional culture was investigated. The sample of this study is 40 primary schools and 290 teachers working in Uşak in 2009-2010 academic years and chosen among 1001 teachers by stratified sampling model. Data were collected by 2 different measurements to determine the relationship between principals? perception about leadership styles and institutional culture. Data were analyzed by using percent, frequency, one way ANOVA and correlation analyzes. According to the findings, teachers do not separate the principals? leadership roles as human and job oriented and they perceive principal as a whole and the study shows that active leaders were identified as job and human oriented. Being principals as an active leader made the institutional culture like a clan culture. There is a positive correlation between the human and job oriented leadership styles and clan culture. As the human and job oriented leadership styles increase, the characteristics and the level? of clan culture increase.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin liderlik rollerini sergileme düzeylerinin kurum kültürüyle ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between the level of principals? leadership roles and institutional culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCorporate culture
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid412560
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301981
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess