Sınıf öğretmeni adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavındaki (KPSS) başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Demir, Metin | |
dc.contributor.author | Önal, Birsen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:40Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691687 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, Sınıf Öğretmeni Adaylarının (S.Ö.A.) Kamu Personeli Seçme Sınavındaki (KPSS) başarı düzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir.Araştırma genel tarama türünde betimsel ve ilişkisel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 eğitim öğretim yılında Uşak Üniversitesi ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 2010 yılında mezun olabilecek 2010 Kamu Personeli Seçme Sınavına giren 4. sınıf 219 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sayısal verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Tekniği, bağımsız gruplar t- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (F Testi) istatiksel işlemleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde, S.Ö.A'nın KPSS Eğitim Bilimleri testi doğru sayıları ile Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ölçme Değerlendirme, Rehberlik, Özel Eğitim, Eğitim Psikolojisi, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersleri not ortalamaları arasında pozitif yönlü düşük düzeyde ilişki bulunduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra S.Ö.A'nın KPSS Eğitim Bilimleri testindeki doğru sayıları ile Eğitim Bilimine Giriş ve Sınıf Yönetimi dersleri not ortalamaları arasında manidar bir ilişki bulunmadığı görülmektedir. Ayrıca S.Ö.A'nın lisans öğrenimleri boyunca almış oldukları eğitim bilimleri dersleri başarı ortalamalarının ortalaması ile KPSS Eğitim Bilimleri testindeki doğru sayıları arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki saptanmıştır. S.Ö.A'nın KPSS Genel Kültür testindeki doğru sayıları ile lisans öğrenimi boyunca aldıkları genel kültür derslerinin tamamının not ortalamaları arasında pozitif ve manidar ilişki bulunmuştur. Bununla beraber S.Ö.A'nın Genel Kültür dersleri başarı ortalamalarının ortalaması ile KPSS Genel Kültür testindeki doğru sayıları arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. S.Ö.A'nın KPSS Genel Yetenek testindeki doğru sayıları ile Türkçe I: Yazılı Anlatım ve Türkçe II: Sözlü Anlatım dersleri not ortalamaları arasında pozitif yönlü düşük düzeyde bir ilişki bulunmasına karşın Temel Matematik I ve Temel Matematik II dersleri not ortalamaları ile ilişki bulunmamaktadır. S.Ö.A'nın lisans öğrenimleri boyunca almış oldukları genel yetenek dersleri başarı ortalamalarının ortalaması ile KPSS Genel Yetenek testindeki doğru sayıları arasında pozitif yönlü düşük bir ilişki bulunmuştur. S.Ö.A'nın KPSS-10 puanları ile lisans mezuniyet notları arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki bulunmasına karşın ÖSS puanları ile KPSS-10 puanları arasında istatiksel anlamda manidar bir ilişki bulunmamaktadır. S.Ö.A'nın KPSS Eğitim Bilimleri testindeki doğru sayıları ile Genel Yetenek testi ve Genel Kültür testi doğru sayıları arasında pozitif ve manidar bir ilişki bulunmakla beraber Genel Yetenek testi doğru sayıları ile Genel Kültür testi doğru sayıları arasında da pozitif ve manidar bir ilişki bulunduğu görülmektedir. S.Ö.A'nın öğrenim gördükleri lise türlerine, lisans öğretim türlerine ve cinsiyetlerine göre KPSS-10 puanları arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmeni Adayları, KPSS, Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı, Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri, Genel Kültür Dersleri, Genel Yetenek Dersleri | |
dc.description.abstract | The research is a descriptive and correlative study in a general scanning mode. Samplings of the research are the candidates of classroom teachers (CCT) in the fourth grade ;being students at the department of classroom teaching at the Uşak University and Mehmet Akif Ersoy University in 2009-2010; who may graduate and join the PPSE in 2010. The SPPS 17.0 packed program is used in the dissambling of numerical data. Frequency, percentage ,averaging, standard deviation, the technique of Pearson Moments Multiplier Correlation coefficient,independent groups t-test and one way variant analysis ( the F test) statistical processes were used in the analysis of data.The results of the research shows that there is a low relationship in a positive way between CCT?s correct answers in PPSE Educatonal Sciences test and the Teaching Techniques and Principles, Evaluating, Special Education, Guidance, Psychology of Education, Teaching Technologies and Material Design lessons marks. In addition, there is no meaningful relationship between CCT's correct answers in PPSE Educational Sciences test and the introduction to education science lesson and claasroom management lessons marks. Furthermore it is concluded from the research that there is a modest correlation in a positive way between the average marks of educational lessons? that the students studied throughout their university education and correct answers in PPSE Educational Sciences test. It is found that there is a positive and meaningful correlation between the CCT's correct answers in PPSE General Culture test and average marks of the general culture lessons that the students studied throughout their university education. In addition there is positive modest relationship between the correct answers in General Culture test of PPSE and general culture lessons? marks. Despite being a positive low level correlation between CCT's correct answers in PPSE General Ability test and the Turkısh Lessons I: Written Communication , Turkish Lesson II: Oral Communication lessons average marks; there is no correlation between Basic Mathematics I and Basic Mathematics II lessons average marks. It is understood from the research that the relationship is positive low level between the CCTs average marks in general ability lessons? ,which the students studied throughout university education; and the correct answers in the General Ability test in PPSE. Despite being a modest positive correlation between PPSE-10 points and university diploma grades, there is no statistical and meaningful correlation between Student Selection Exam (SSE) points and PPSE-10 points. In terms of the number of correctly answered questions, there is a positive and meaningful relationship between both in Educational Sciences test and General Culture test - General Ability test; and the same correlation exists between General Ability - General Culture as well. There is no statistical differnce found between CCT's PPSE-10 points according to gender, the sort of high school from which the CCT graduated and university teaching branches.Key Words: Candidates of Classroom Teachers (CCT), Public Personal Selection Exam (PPSE), Department of Classroom Teaching. Teaching Ocupation İnformation Lessons, General Culture Lessons, General Ability Lessons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavındaki (KPSS) başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research about candidates of classroom teachers' success levels in the Public Personal Selection Exam (PPSE) in terms of some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Civil Servant Selection Examination | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Success evaluation | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Entrance examination | |
dc.identifier.yokid | 452189 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327802 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |