Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Erol
dc.contributor.authorİğdirsel, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:39Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691677
dc.description.abstractİlkokuma-yazma CD' leri, ilköğretim birinci sınıfta ilkokuma-yazma derslerinde kullanılmak üzere öğretmene yardımcı olarak ve bireysel alıştırma yapmak isteyen öğrencilere yönelik hazırlanmıştır. Bu CD' ler öğrencilere eğlenerek öğrenmenin yanında, güzel vakit geçirebilecekleri ideal bir ortam hazırlamıştır. Bu araştırmada ise ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma-yazma CD' lerinin değerlendirilmesi konusu ele alınmıştır. İlkokuma-yazma sırasında öğretmenlerin önemli bir bölümü basılı kitaplarla birlikte CD ile eğitim de yapmaktadırlar. Eğitim sürecinde önemli yeri olan bilgisayarlar özellikle etkili eğitsel yazılımların hazırlanmasıyla öğretme-öğrenme sürecine önemli katkılar sağlamaktadır. Ses, görüntü, metin, grafik gibi unsurları bir arada bulunduran çokluortam CD leri birden çok algı ve duyu merkezini uyarabilmektedir. İnteraktif (etkileşimli) şekilde hazırlanan ilkokuma-yazma CD leri okuma yazma öğretimini ve öğrenimini daha zevkli, verimli ve eğlenceli hale getirmektedir.Araştırmada betimsel tarama modeli ve içerik analizi kullanılarak ölçek geliştirilmiştir. Ölçek ?içerik, teknik kalite ve kullanılışlık? adı altında toplam üç boyuttan oluşmaktadır. Birinci boyut, ilkokuma-yazma CD' lerinin içeriklerinin incelenmesidir. Bu boyut içinde toplam 6 madde bulunmaktadır. İkinci boyut, ilkokuma-yazma CD' lerinin teknik kalitesinin incelenmesidir. Bu boyut içinde toplam 18 madde bulunmaktadır. Üçüncü boyut, ilkokuma-yazma CD' lerinin kullanılışlığının incelenmesidir. Bu boyut içinde toplam 5 madde bulunmaktadır.Bulgular, öğretmenlerin ilkokuma yazma eğitiminde kullanılan CD' lerin içerik yönünden yeterli olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin verdiği cevaplar ilkokuma yazma CD' lerinin MEB'in teknik kalite ve kullanılışlık kriterlerine çoğunlukla uygun olduğunu göstermektedir.Bu güne kadar ilkokuma-yazma CD' lerine yönelik bu yönde herhangi bir akademik araştırma yapılmamıştır. Yaptığımız çalışma bu yönüyle özgün bir nitelik taşımakta ve bu konuda araştırma yapmak isteyen araştırmacılara kaynaklık edecek düzeyde hazırlanmıştır.Anahtar Kelimeler: İlkokuma-yazma, etkileşimli okuma yazma, interaktif eğitim
dc.description.abstractThe first reading-writing CD?s have been prepared as an auxiliary material to the primary school first grade teachers and the students who want to make individual practice. These CD?s prepared an ideal environment in which the students are able to spend good time addition to learning while entertaining. This research deals with evaluation of first reading-writing CD?s regarding to primary school first grade teachers? opinion. A considerable part of teachers use CD?s with books during first read-write education. Computers which has a considerable place in education, provides important contributions to teaching-learning process especially with the preperation of effective educational softwares. Multimedia CD?s which include audio, video,text, grafic elements, are able to stimulate many perceptions and sense centers. First reading-writing CD?s which are prepared as interactive, make teaching of reading-writng and learning more enjoying, efficient and, entertaining.Scale has developped by using descriptive scanning and content analyis. Scale is consisted of three dimenions ?content, quality and usefulness?. The first dimension is the study of contents of first reading-writing CD?s. There are six items in this dimension. The second diemension is the study of technical quality of first reading-writing CD's. There are eighteen items in this dimension.. The third dimension is the study of usefulness of first reading-writing CD?s. There are five items in this dimension.Findings show that first reading-writing CD?s used in first reading-writing teaching are content-rich. Answers given by the techers show that first reading-wrting CD?s are adequate to the technical quality and usefulness criterias of NEM.There have not been any researches done about first reading-writing CD?s in this way untill today. Our study has a unique qualification and prepared at the level to be a source for the researchers who want to make research in this matter.Keywords: First reading-writing, interactive reading-writing, interactive educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma-yazma CD` lerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of first reading-writing cds regarding to primary school first grade teachers opinion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmReading-writing activity
dc.subject.ytmCD
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid426334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422015
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess