Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorAlp, Kubilay
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:39Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691671
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, mevcut yasal düzenlemeleri ortaya koymak ve ilköğretim okullarında güvenlik sorununa yol açan etkenlerin yönetici ve öğretmen bakış açısı ile belirlemek ve incelenmektir.Bu araştırma için Uşak ilinde bulunan ilköğretim okullarında yönetici ve öğretmenlerden oluşan 16 kişilik bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak katılımcılar ile yapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır.Araştırmada mevcut durum ve mevzuat ortaya konulmuş, ardından genel bir değerlendirme yapılmış, tespit edilen eksiklikler hakkında görüş ve önerilerde bulunulmuştur.Yapılan görüşmelerde, yönetici ve öğretmenler tarafından servis araçlarının kontrollerine dikkat edildiği ancak sürücülerin eğitim seviyelerinin yetersiz olduğu belirlenmiştir. Katılımcılar; okulların fiziki güvenliğinden endişe ettiklerini dikkat çekerek okulun ve çevresinin çeşitli yaş guruplarına göre yapılandırılmadığını ifade etmişlerdir. Okullarda doğal afetlere karşı tatbikatların yapılmasına rağmen öğrencilerde güvenlik bilincinin tam olarak oluşmadığını beyan etmişlerdir.Sonuç olarak; dağınık olmakla beraber mevzuatın içerik açısından yeterli olduğu, idareci ve öğretmenlerin mevzuat açısından bilgili oldukları, nöbetçi öğretmenlerin görev tanımlarının eksik olduğu ve ailelerin güvenlik konusunda çok fazla katkısının bulunmadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Güvenlik, İlköğretim Okullarında Güvenlik
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine and evaluate the factors which induce security problems at the elementary schools with point of view of the managers and teachers.A working group which consists of sixteen (16) members that are managers and teachers in UŞAK, was gathered for this research. Data was collected from the participants by the interview technique which is one of the quantitive research techniques.In this research, current circumstances and legislations are expressed, after that a general evaluation is followed, then the opinions and the suggestions are presented about the determined problems.With respect to the experimental interviews, it is determined that the managers and the teachers pay attention about the security controls of the school services but service drivers? educational situation is inadequate. The participants told that while they draw attention that they are concerned about schools? physical security, they expressed that the schools and their environments are not organized with respect to various age categories. In spite of making drills against the natural disasters, the students do not have still sufficient knowledge about the security issues completely.Eventually, it has been determined that the legislations about the security issues are sufficient with regards to their contents but not well organized, the managers and the teachers are well informed about the security legislations but the guard teachers? job descriptions are vague and the students? families do not much contribute to the school security issues.Key Words: Security, Security at the elementary schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında güvenlik
dc.title.alternativeSecurity at the elementary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid428570
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328130
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess