Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Erol
dc.contributor.authorSezgin, Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:38Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691668
dc.description.abstractBu araştırmada, akıcı okuma yöntemlerinden rehberli okuma ve yankılayıcı okuma yöntemlerinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırma, Uşak'ta Fatih İlköğretim Okulundan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen 2 öğrenciyle yürütülmüştür. Seçilen öğrenciler işitsel, görsel ve zihinsel yönden herhangi bir problemi olmamasına rağmen akıcı okuma problemi olan öğrencilerdir.Seçilen öğrencilere-1-4.-sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan ?Niçin Deprem Oluyor?? (4. sınıf metni), Kırmızı Karınca Ailesi ile Bencil Karınca? (3. sınıf metni), Ayçiçeği (2.-sınıf metni) ve ?Güreş? (1.-sınıf metni) adlı metinler okutulmuştur. Öğrencilerin okumaları ?Hata Analizi Envanterine? göre değerlendirilmiş ve okuma seviyelerinin 1- 4. sınıf endişe düzeyinde olduğu tespit edilmiştir.Okuma seviyesi tespit edilen her bir öğrenciye haftada 2 saat olmak üzere toplam 24 saat bireysel öğretim sunulmuştur. Öğretim haftada 2 oturum hâlinde 3 ay devam etmiş ve 24 oturumda tamamlanmıştır. Öğretim, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylı ilköğretim 1- 4. Sınıf Türkçe ders kitaplarından seçilen yirmi hikâye türü okuma metni ile yapılmıştır. Öğrencilerin seviyelerine uygun masal ve hikâye kitapları seçilmiş ve öğrencilere okutturulmuştur. Öğretim bireysel olarak gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerden birine rehberli okuma, diğerine ise yankılayıcı okuma yöntemi uygulanmıştır. Her oturumun sonunda öğrencilere ödev olarak okudukları metnin bir nüshası ve bir hikâye kitabı verilmiştir. Her bir öğrenciye toplam 24 masal kitabı okutturulmuştur. Öğrencilerden aldıkları kitabı anne-babalarıyla birlikte okumaları istenmiştir. Öğrencilerin okuma ve anlamadaki ilerlemelerini görmek amacıyla her hafta olmak üzere toplam 12 değerlendirme yapılmıştır. Öğretimin sonunda öğrencilere 4. sınıf Türkçe ders kitabından ?Mutlu Park? isimli okuma metni okutulmuş ve her bir öğrencinin ?Kelime Tanıma Yüzdesi?, ?Anlama Yüzdesi? ve ?Sesli Okuma Becerisi Yüzdesinin? endişe düzeyinden öğretim düzeyine çıktığı görülmüştür.Anahtar kelimeler: Okuma güçlüğü, akıcı okuma yöntemleri, anlama
dc.description.abstractWithin this survey, it is searched that the fluent reading methods ? reading with a guide and echoing reading have effect on the fourth grade students? reading skills.The research has been performed with two students from Fatih Primary School, Usak that have been selected according to the aim of the research. Despite not having any problems with aspects of auditory , visual and mental chosen students have fluent reading problems.The texts called ?Why Does an Earthquake Happen?? (from the fourth grade book), ?Red Ant Family and Selfish Ant? (from the third grade book), ?Sunflower? (from the second grade book) and ?Wrestle? (from the first grade book) that take place from first to fourth grade Turkish lesson school books have been read. The readings of the students have been evaluated according to ?The Error Analysis Inventory? and it is determined that their reading levels are within the first ? fourth grade anxiety level.Each student whose reading level is defined has been given two hour individual instruction per week and twentyfour hour in total. Instruction has continued for three months with two sessions per week and it has been completed with 24 sessions. Instruction has been performed with twenty story kind reading texts selected from primary 1st ? 4th grade Turkish lesson books ratified by the chairmanship of training commitee. The story books according to the levels of the students have been selected and made those students read. Instruction has been performed individually. Reading with guide method has been given to one of the students and echoing reading method has been given to the last student. Twentyfour books in total has been made read . Acopy of the text that they have read and a story book have been given to the each student. The students are supposed to read those books with their parents. An evaluation has been made in order to see the progress of the students? reading and comprehension each week and twelve in total. At the end of the instruction, the students read the text called ?Happy Park? from the Turkish books and it is determined that ?The Word Recognition Percentage?, ?Comprehension Percentage? and Loud Reading Skill Percentage? are at the instruction level above the anxiety level.Key Words: Reading difficulty, fluent reading methods, understandingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehberli ve yankılayıcı okuma yöntemlerinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of guide and echo reading methods on the reading skills of the elemantary school fourth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmReading difficulty
dc.identifier.yokid430755
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449723
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess