Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Erol
dc.contributor.authorGüldaş, Gizem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:36Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691635
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim birinci sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan görsel okuma etkinlikleri ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlenmesi amacıyla uygulanmıştır.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modelindedir. Tarama modeli, geçmişte ya da günümüzde mevcut olan bir durumu olduğu şekli ile betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır. Tarama modellerinde araştırma konusu olan olay, kişi veya nesne içinde bulunduğu koşul içerisinde olduğu gibi tanımlanır. Tarama modellerinde önemli olan var olanı değiştirmeden uygun bir biçimde gözlemleyip belirlemektir (Karasar, 2005).Araştırma, Sakarya il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan ilköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerine(100 öğretmene) uygulanmıştır. Araştırmada ilköğretim birinci sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan görsel okuma etkinlikleri ile ilgili öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amacıyla, oluşturulmuş olan 10 adet anket maddesi öğretmenlere uygulanmıştır. Ayrıca öğretmenlere, anket maddelerinin açık uçlu soruları da yöneltilerek görüşleri alınmıştır.Örneklem dahilinde bulunan okullara gönderilen 150 anketten toplam 100 tanesi geri dönmüş olup değerlendirilmeye tabi tutulmuştur. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS istatistik programında değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlk Okuma Yazma Öğretimi, Görsel okuma, Görsel Okuryazarlık, Ses Temelli Cümle Yöntemi.
dc.description.abstractThis study has been applied to determine the teacher opinions about visual reading activities in the Turkish books of the first class students in primary school.The research is in the screening model, which is one of the qualitative research models. Screening model is a research approach that aims to describe a situation, as it is, which is available at the present time and in history. The case, person or object that is research subject in screening models has been identified, as they are, under their current conditions. The imported thing in the screening models is to observe and determine the existing appropriately and without changing. (Karasar, 2005).The research has been applied to the first year-teachers (100 teachers) who work in primary schools in the centre of province Sakarya. 10 questionnaire items have been conducted to the teachers with the aim of determining the teacher opinions about visual reading activities in the Turkish books of the first class students in primary school. Additionally, the open ended questions of questionnaire items have been addressed to the teachers and their opinions have been received.Totally 100 questionnaire of 150 questionnaires, that were sent to the schools within the sample, have been returned and subjected to evaluation. The data obtained with result of questionnaire have been evaluated in the SPPS statistic program.Key Words: First Grade Literacy, Visual Reading, Visual Literacy, Voice Based Sentence Method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci sınıf Türkçe kitaplarındaki görsel okuma etkinlikleri ile ilgili öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher opinions about visual reading activities in the Turkish books of the first class students in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading activities
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish books
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmVisual literacy
dc.identifier.yokid444707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327795
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess