Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Mustafa
dc.contributor.authorÇetinkaya, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:32Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:32Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691588
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan çocuklar ile 3-4 yaşlarında başlayan çocukların öz bakım becerileri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı veli görüşlerine göre incelenmiştir.Araştırma 2010-2011 öğretim yılının bahar yarıyılında Uşak ili Merkezinde ve Eşme ilçesindeki M.E.B.'e bağlı 11 ilköğretim okulunun 5-6 yaş grubu 153 öğrencinin velileri ve Uşak ili 3 resmi ve 4 özel toplam 7 anaokulunun en az 2 yıllık okul öncesi eğitimi alan 5-6 yaş grubu 100 öğrencinin velileri ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada öğrencilerin öz bakım beceri düzeylerini belirlemek için ? Okul Öncesi Öz Bakım Becerileri Ölçeği? kullanılmıştır.Veri toplama aracı ile elde edilen veriler SPSS 19 paket programına aktarılarak bağımsız örneklem grubu t testi (independent samples t test) ve güvenirlik analizine (cronbach alpha) tabi tutulmuştur.Araştırma sonucuna göre, okul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan çocuklar ile 3-4 yaşlarında başlayan çocukların yemek yeme, kendini tehlikelerden koruma, tuvalet alışkanlığı, giyinme soyunma, temizlik ve tertip-düzen ile ilgili öz bakım becerilerini kazanma düzeyleri, tertip-düzen hariç okul öncesi eğitime 3-4 yaşında başlayan çocukların lehine çıkmıştır.Sonuç olarak, okul öncesi eğitime 3-4 yaşlarında başlayan öğrencilerin öz bakım beceri düzeylerinin okul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan öğrencilerin öz bakım beceri düzeylerinden daha gelişmiş olduğu, çocukların öz bakım beceri düzeylerinin okul öncesi eğitime başlama yaşı ile ilişkili olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Öz Bakım Becerisi, Okul Öncesi Eğitim Yaşı.
dc.description.abstractIn this research, depending on parents? views, it has been investigated whether or not there is a significiant difference in self-care capabilities of the students starting pre-school education at the age of 5-6 and the students starting pre-school education at the age of 3-4The research has been implemented in 2010-2011 education year spring term, with the parents of 153 students of 5-6 years old at 11 state elementary schools in Uşak city center and Eşme province and with 100 parents of students at 7 state and private schools in Uşak.In the research ?Pre-school Self-care Capability Scale? has been used to determine the level of the self-care capabilities of the students.The data obtained by data collection has been subjected to independent samples group t test and reliability analysis (cronbach alpha) by transferring to SPSS 19 package programmeAccording to the results, the level of acquiring the capability of eating food, keeping himself from danger, bathroom using habit, getting dressed, cleaning and system and order is seen to be in favour of the students starting pre-school education at the age of 3-4 with regards to those at the age of 5-6, except from system and order.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan öğrenciler ile 3-4 yaşlarında başlayan öğrencilerin öz bakım becerilerinin veli görüşlerine göre incelenmesi: Uşak ili örneği
dc.title.alternativeThe investigation of the self-care capabilities of the students who have started pre-school education at the age of 3-4 and the students who have started pre-school education at the age of 5-6 depending on parents' views: The city of Uşak sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSelf-care
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid433580
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350141
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess