Okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlarının incelenmesi(Uşak ili örneği)
dc.contributor.advisor | Helvacı, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | Keçeci, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:32Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691582 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Uşak ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlarını belirleme amacıyla yapılmıştır. Okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlardan; bilimsel yönetim yaklaşımı, bürokratik yönetim yaklaşımı, insan ilişkileri yaklaşımı, sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı ve z kuramı yönetim yaklaşımlarını hangi düzeyde benimsedikleri ve bu düzeyin cinsiyet, branş, öğrenim durumu, kıdem, okuldaki hizmet süresi, okuldaki öğretmen sayısı gibi değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmek istenmiştir.Araştırmanın evrenini Uşak ili sınırları içinde bulunan tüm devlet ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın evreninde 175 devlet ilköğretim okulu vardır. Bu resmi ilköğretim okullarında 1669 öğretmen görev yapmaktadır. Evreni temsil eden örnekleme girecek okul sayısı 85, öğretmen sayısı 332'dir. Örneklemi oluşturan katılımcılara araştırmacı ve tez danışmanı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu' ve `Okul Yöneticilerinin Yönetsel Yaklaşımlarını Belirleme Ölçeği' uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında çözümlenmiştir. Okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet ve branş değişkenleri bakımından anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek için t-testi; öğrenim durumu, kıdem, okuldaki hizmet süresi, okuldaki öğretmen sayısı gibi değişkenlere bağlı olarak anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (anova) uygulanmıştır.Araştırma bulguları; ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin sergilemiş oldukları yönetsel yaklaşımlardan yöneticilerinin ?bilimsel? ve ?bürokratik? yönetim yaklaşımını ?az? düzeyinde; ?insan ilişkileri? ?sistem? ?durumsal? ve ?Z-kuramı? yönetim yaklaşımını ?orta? düzeyde sergiledikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca ilköğretimdeki öğretmenlerin görüşleri dikkate alındığında okul yöneticilerinin en çok ?sistem yönetim yaklaşımını? en az ise ?bilimsel yönetim yaklaşımını? sergiledikleri belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Okul Yöneticisi, Yönetsel Yaklaşımlar | |
dc.description.abstract | The Institute of Social Sciences, October 2012Advisor: Asist. Prof. Dr. M. Akif HelvacıThe purpose of this investigation is to determine the approaches management of school?s managers who are working in Uşak city Goverment Primary Schools. This research aims to determine whether the teacher?s opinions of gender, educational status, prefecture in schools branch, the number of teahers in schools, and seniority differentiate or not on the basis of the approaches management in the dimensions of scientific management approach, bureaucratic management approach, human relations approach, systems approach, contingency approach, theory Z approach.This investigation area includes primary school teachers in working in Uşak city borders. There are 175 government primary schools in the area of investigation and 1669 teachers are working in these official primary schools. The number of schools that will take place in the sample has been determined as 85, as the number of teachers are 332. `The personel information form? and `The scale of the approaches management of school?s managers? have been to the participants who qualify fort he research. Datum are evaluated in the SPSS package. In order to identify whether there is a significant difference between teacher?s gender, and branch variables among the approaches management of school?s managers t-test has been applied.To identify whether there is a significant relation depending on educational state, the number of teahers in schools, prefecture in schools and seniority state or not, on-way anova has been applied.Resarch findings show that among the approaches management of schools managers who are working in Primary school, scientific management approach and bureaucratic management approach are low level, , human relations approach, systems approach, contingency approach and theory Z approach are average level.Key Words: School?s Managers, The Approaches Management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlarının incelenmesi(Uşak ili örneği) | |
dc.title.alternative | The approaches management of school's managers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Managerial Values | |
dc.subject.ytm | Managerial style | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 465816 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344664 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |