Günümüz çini sanatında sgraffito teknikleri ve uygulamaları
dc.contributor.advisor | Yardımcı, İsmail | |
dc.contributor.author | İrdelp, İbrahim Vefa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:31Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691576 | |
dc.description.abstract | Çini sözlüklerde Osmanlıca kökenli biz sözcük olarak tarif edilip Çin İşi , Çin'e Ait anlamlarına gelmektedir. Kaynaklarda çini Sırlı Kap olarak tanımlanmaktadır. Osmanlılar kilden yapılan her türlü ürün için çini adını ortak olarak kullanmışlardır.Seramik yüzey süslemelerinden biri olan sgraffito İtalyanca kazımak anlamında gelen graffiarekelimesinden türemiş, bu dilde sgraffia ve sgraffituna şeklinde adlandırılmıştır. 17. Yüzyıl'daki Fransızca'da sgrafit ve graver, gravür? aynı anlama gelmektedir. Ancak yöntem adı olarak sgraffito kelimesi kullanılmaktadır. Almanca'da krantputz , Japonca'da kakiotashi , İspanyolca'da graffiato ve İngilizce'de sgraffito, kazıma yöntemi olarak tanımlanmış ve seramik kaynaklarına bu farklı dillerdeki karşılıklarıyla girmiştir.Sgraffito seramik ürünleri üzerine uygulanan süsleme tekniklerinde en yaygın olarak kullanılan tekniklerinde biridir. Bu teknik neredeyse seramik sanatının kendisi kadar eski bir tarihe sahiptir. Sgraffito seramiğin gelişimiyle birlikte dünyanın çeşitli ülkelerinde farklı zamanlarında kullanılmış ve gelişmiştir.Günümüzde hala devam etmekte olan bu teknikte seramik teknolojisinin gelişimiyle bünye rengini kapatan farklı renkler çıkartan astarlar yerine seramik boyaları kullanılmaktadır.Yapılan bu çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. 1.bölümde Çini sanatının tanımı, tarihsel gelişimi, 2.bölümde sgraffito tekniğinin tanımı ve tarihçesi,3.bölümde sgraffito tekniği ve uygulama yöntemleri, çini sanatında kullanılan sgraffito teknikleri 4.bölümde ise tez konusu ile ilgili sgraffito uygulamaları yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Çini, Astar,Sıratlı Boya,Sgraffito,Kazıma,Gravür. | |
dc.description.abstract | Tile is defined as an ottoman onginet word meaning Chinese Work Belongingto China In references,tile isdefined as Glazed Pof,ottomans have used tile for every object made of clay.Sgraffito which is one of surface ceramics decorations has been produced from the Italian word graffiare that means engrave and has been used in this language as sgraffia and sgraffituna. It has the same meaning in 17th century French with sgrafit and gravure, engravement.However, as the name of procedure, the word sgraffito is used. Yhe procedure of engrawing is defined as krantputz in German, kakiotoshi in Japanese, graffito in Spanish and sgraffito in English and have been used in ceramics references in different languages.Sgraffito is the most prevalent technique used as ceramics decoration techniques. This technique has an old historical background almost as old as ceramics art. With the development of ceramics, sgraffito has been used in many different countries in different periods and has developed.In this technique that is stil being used, ceramics glazes are being used instead of primings taht cover the structure colour and perform different colours, with the development of ceramics technology.This researh is composed of a sections. 1st section-Introduction and historıical development of TileArt, 2nd section. Introduction and history of sgraffito technique, 3rd section. Sgraffito technique and application proceduces and sgraffito applications in acordance with the subject of Thesis.Key words-Tile, priming, underglaze, sgraffito, engrawing, gravure | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günümüz çini sanatında sgraffito teknikleri ve uygulamaları | |
dc.title.alternative | Sigraffito techniques and applications in contemporary tile art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Tile art | |
dc.subject.ytm | Sgraffito ceramic | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Tile | |
dc.identifier.yokid | 450721 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327786 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |