dc.contributor.advisor | Helvacı, M. Akif | |
dc.contributor.author | Alkan, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:31Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691563 | |
dc.description.abstract | Ara?tırmanın amacı, U?ak ilinde devlet ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerine göre alternatif ölçme ve değerlendirme yakla?ımlarının uygulanabilirliği ve kar?ıla?ılan güçlükleri bir öğretim lideri olarak okul yöneticilerinin görü?lerine göre incelemektir. Bu amaçla, ara?tırmada tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmı?tır. Ara?tırmanın evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında U?ak ili merkez ve ilçelerinde görev yapan toplam 175 ilköğretim okulundaki 286 okul yöneticileri olu?turmaktadır. Evreni temsil eden örnekleme girecek okul sayısı 110, okul yöneticisi sayısı 200?dür. Örneklemi olu?turan katılımcılara, ara?tırmacı tarafından geli?tirilen ?Ki?isel Bilgi Formu? ve ?Okul Yöneticilerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yakla?ımlarına ?li?kin Görü?lerini Belirleme Ölçeği? olmak üzere iki bölümden olu?an bir anket uygulanmı?tır. Elde edilen veriler SPSS paket programında çözümlenmi?tir.Okul yöneticilerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yakla?ımlarına ili?kin görü?lerinin okuldaki hizmet süresi, okul tipi, hizmet içi eğitim alma durumudeği?kenleri bakımından anlamlı bir fark olu?turup olu?turmadığını belirlemek amacıyla bağımsız gruplar arası t-testi; idarecilik kıdemi, öğrenim durumu ve ya? deği?kenlerine bağlı olarak anlamlı bir ili?kinin olup olmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (anova) uygulanmı?tır. Ayrıca okul yöneticilerinin idarecilik kıdemi, öğrenim durumu ve ya? deği?kenlerine bağlı olarak anlamlı bir farkın bulunması durumunda gruplar arasındaki farkı belirlemek amacıyla Tukey HSD analizi yürütülmü?tür.Bu ara?tırma sonucunda, okul yöneticilerinin görü?lerine göre, alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarına göre üstün ivyönleri bağlamında ?oldukça? fazla, zayıf yönleri bağlamında ise ?az? düzeyde katıldıkları tespit edilmi?tir. Bununla birlikte, i?levsel boyutunda ?oldukça? fazla ve uygulamada kar?ıla?ılan sorunlar boyutunda ise ?orta? düzeyde katıldıkları belirlenmi?tir. Okul yöneticilerinin görü?lerine göre, alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarının üstün, zayıf ve i?levsellik boyutları bağlamında; okuldaki hizmet süresi, okul tipi, hizmet içi eğitim alma durumu, idarecilik kıdemi, öğrenim durumu ve ya? deği?kenleri bakımından anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmi?tir. Ayrıca okul yöneticilerinin i?levsellik boyutunaili?kin okuldaki hizmet süresi, okul tipi ve hizmet içi eğitim alma durumu, öğrenim durumu deği?kenleri bakımından anlamlı bir farklılık göstermediği ancak idarecilik kıdemi ve ya? deği?kenleri bakımından anlamlı bir fark gösterdiği belirlenmi?tir.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. | |
dc.description.abstract | This study aims to identify the applicability and difficulties of alternative assessment and evaluation approaches, according to school administrators? opinions working as a teaching leader in state primary schools in Usak. For this purpose, descriptive method of screening model has been used in this study.The population of this study consists of school administrators of a total 175 primary schools in Usak city and its counties. 286 school administrators work at these state primary schools. The sample representing the population are 85 schools and 200 school administrators. This data was solved by SPSS packet programme. A questionnaire consisting of two parts, (?Personal Information Form? and `School Administrators' Opinions on Alternative Assessment and Evaluation Approaches`) developed by the researcher and thesis supervisor together, has been administered to the participants that form the population.The view of the school administrators were asked questions regarding their gender, years of seniority, level of education, length of service at the current school, age, school type and whether they make any logical diffrences or not in order to find a meaningful relation by t ?test; thier years of seniority, level of education and age by anova. After this research, statistical program has been used to analyze the data obtained from this study. The results of this study indicates that school administrators working at primary schools agreed to the ?quite a lot? degree on the superior aspects of alternative measurement and evaluation tools compared to traditional measurement and evaluation tools, ?low? degree on the weak aspects, ?quite a lot? degree on the vifunctional dimension, and ?moderate? degree on the problems that the teachers encounters during the implementation of those tools.According to the view of school administrators; the weekness, superior of Alternative Assessment and Evaluation Approaches between tradional assessment and evaluation are not related to school type, years of seniority and age.Keywords: School Administrator, Alternative Measurement and Evaluation Techniques, Traditional Measurement and Evaluation Techniques | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin ilköğretim okullarında alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri (Uşak ili örneği) | |
dc.title.alternative | School administrators' views on alternative assessment and evaluation approaches in primary schools (Uşak city sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Uşak | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 448178 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328131 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı | |