Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorÇakir, Nevzat Çağri
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:29Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:29Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691545
dc.description.abstractBu araştırmada bir öğrencide fen bilgisi kapsamında temel oluşturabilecek en önemli boyutlardan biri olan sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına ilişkin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisine yönelik öz yeterlikleri ve bilime karşı tutumlarının hangi eğilimde olduğu araştırılmıştır.Tarama modeli ile yapılan araştırmada sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına ait görüşleri, bilimsel tutumları ve fen ve teknoloji dersine karşı öz yeterliği örneklem olarak alınmış okullardaki sınıf öğretmenlerine anket uygulanarak verilerin analiz edilmesiyle değerlendirilmiştir. Araştırma evrenini Kütahya ilindeki sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise Kütahya Merkez, Altıntaş ilçesi ile köylerinden seçilen 100 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla Yakmacı (2000) tarafından Türkçeye çevrilen Aikenhead, Ryan ve Fleming(1989) tarafından geliştirilen 18 maddelik ?Fen, Teknoloji, Toplum Üzerine Görüşler? (Views On Science, Technology and Society; VOSTS) anketi kullanılmıştır. Öğretmenlerin bilimsel tutumlarını belirlemek adına Moore ve Foy (1997) tarafından hazırlanan Fen Bilgisi Öğretimi Tutum Ölçeği-II Türkmen (1999) vtarafından Türkçe? ye çevrilmiş haliyle uygulanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi Öz yeterlik düzeylerini ölçmek amacıyla Bıkmaz (2004)?ın çevirdiği Riggs ve Enochs (1990) tarafından oluşturulmuş 20 maddelik öz yeterlik testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS Statics 13.0 istatistik programına aktarılarak araştırmanın sonucu için gerekli analizler yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda; Sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına yönelik görüşlerinin pozitivist görüşe daha yakın olduğu, öğretmenlerin Fen Bilimleri ve Fen Bilgisi öğretimine yönelik olumlu tutumlara sahip olduğu, Fen Öz yeterliklerinin orta düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilimin Doğası, bilimsel tutum, öz yeterlik
dc.description.abstractIn this research, the ideas on the nature of science of the primary school teachers who are one of the important dimensions to form a basis within the context of science. Concurrently, the primary school teachers' self-sufficiency and attitude towards science are examined to find out what kind of tendency they have. Primary school teachers view related to nature of science, scientific attitudes and the schools taken as a sample of self- sufficiency toward science and technology lessons and the data analyzing by carrying out a poll to the school teachers are evaluated with this descriptive survey model. The population is built up with the teachers of primary schools in Kütahya city. The sample is built up with the 100 teachers chosen from the city Kütahya, the county Altıntaş and some villages.The 18 point survey ?Views on Science, Technology and Society? developed by Aikenhead, Ryan and Fleming (1989) and translated into Turkish by Yakmaci (2000) is used to determine the ideas of primary school teachers on the nature of science. The Science Education Attitude Scale-II prepared by Moore and Foy (1997) and translated into Turkish by Turkmen (1999) is applied to determine the teachers' scientific attitude. The 20 point self-sufficiency test created by Riggs and Enochs (1990) and translated into Turkish by Bikmaz (2004) is applied to assess viithe level of the teachers' science self-sufficiency. For the result of survey, the necessary analyses have been performed by transferring the data taken to the ?SPSS Statics 13.0? statistical packageAs a result of the research, it has been found out that the ideas of primary school teachers towards the nature of science are closer to the positivist approach, the teachers have positive attitude towards science and science education and the teachers have medium-level science self-sufficiency. Key Words: The nature of science, scientific attitude, self-sufficiencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına ilişkin görüşleri ve bilimsel tutum ile fen öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kütahya örneği
dc.title.alternativeThe ideas of primary school teachers on the nature of science and the examination of the relationship between scientific attitude and science self- sufficiency level: Kütahya sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmNature of science
dc.subject.ytmScientific behaviour
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmKütahya
dc.identifier.yokid437657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327794
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess