dc.contributor.advisor | Helvacı, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | Aydemir, Nafiz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:29Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691536 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, kamu ilköğretim kurumlarında görevli okul yöneticilerinin görüşlerine göre yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda resmi ilköğretim okulu yöneticilerinin okul yönetimi sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri; görev, öğrenim durumu, mesleki kıdem, yöneticilik kıdemi, mezun oldukları okullar, katıldıkları kurs veya seminerler, okulun öğrenci sayısı, öğretmen sayısı, yönetici sayısı, memur ve hizmetli sayısı, velilerin ortalama aylık geliri, okulun bir yıllık bütçesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Uşak ili sınırları içinde bulunan kamu ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerden oluşmaktadır. Araştırmanın evreninde 220 okul yöneticisi bulunmaktadır. Evrenin tamamı örneklem olarak değerlendirilmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Meşe (2009) tarafından geliştirilen İlköğretimde Karşılaşılan İdari Sorunlar ölçeği kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen toplam puanların çeşitli değişkenler bağlamında analizinde bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü ANOVA testi, anlamlı farkın bulunması durumunda gruplar arasındaki farkı belirlemek için Tukey HSD analizi yürütülmüştür.Araştırma bulgularına göre Uşak ili sınırları içerisinde resmi ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin yönetim sürecinde maddi hizmetlerden kaynaklanan sorunlarla çok düzeyinde karşılaştıkları saptanmıştır. Diğer boyutlarda yer alan yönetimsel sorunlarla orta düzeyinde karşılaştıkları görülmektedir. ANOVA sonuçlarına göre okul yöneticilerinin maddi hizmetlerden kaynaklanan sorunlar bağlamındaki görüşleri okulun öğrenci velilerinin aylık gelir durumu bakımından anlamlı fark gösterdiğini ortaya koymaktadır.Anahtar kelimeler: İlköğretim, yönetim, yönetici, lider, eğitim yöneticisi, eğitim kurumu, okul yönetimi, okul müdürü, yönetim süreçleri, yönetim sorunları. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to state the administrative problems which primary school principles confront at their schools. According to their own views their duties, education levels, professional experience, administrative experience, their school which they graduated from, their seminars and courses they attended the number of students, the number of teachers, in their schools, the number of principals in their school, the number of servant and officers, the average monthly income of parents and the school's annual budget are basic variables. The aim of study is to show whether there are meaningful differences or not.In this study, screening model was used. The sample of study constitutes the principals in the state primary schools in Uşak between 2012-2013 education-academic year. The number of school principals is 220. All universes was accepted as sample. As data collection tool, The scale of administrative problems confronted in primary school developed by Meşe (2009) was used. Data was analyzed with SPSS 17.0 package programme. In the analysis, according to the different variables of total points gotton from scales, t-test was used for independent groups, one way Annova test, in case of meaningful differences, Tukey HSD analysis was applied to state the differences between two group.According to the finding of research it was fixed that. The problems are mostly financial, the other administrative problems are encountered at moderate level. According to the result of Anova, and the view of school principals in Uşak, financial reasons show meaningful differences with regard to the parent monthly incame.Key words: Primary School, management, manager, leader, educational manager, educational institution, school management, head teacher, administration process, management problems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yönetiminde karşılaştıkları yönetsel sorunlar (Uşak ili örneği) | |
dc.title.alternative | The administrative problems that primary school directors are confronted (Uşak case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Management problems | |
dc.identifier.yokid | 463529 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327783 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı | |