Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek Sağlam, Aycan
dc.contributor.authorSevinç, Yusuf Sezer
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:28Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691524
dc.description.abstractBu araştırma Uşak ilindeki ilköğretim okulları yöneticilerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin öğretmen görüşleri ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki durumunu belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda araştırma 2011?2012 eğitim öğretim yılında Uşak merkezde yer alan ilköğretim okullarında görev yapan 297 öğretmenin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu, iletişim yeterlilikleri ölçeği ile okullarda örgütsel güven ölçeği yardımıyla toplanmıştır.Veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmaya katılanların demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, iletişim yeterliliğine ilişkin görüşler ve örgütsel güven düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin demografik özelliklerine göre yöneticilerin iletişim yeterlik düzeylerine ilişkin görüşleri ve örgütsel güven düzeylerinin farklılaşma durumunun incelenmesinde Mann Whitney U ve Kruskal Whallis H testlerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin iletişim yeterliliği düzeylerine ilişkin görüşleri ve örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon analizinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin anlama-empati kurabilme ve sosyal rahatlık iletişim yeterlilikleri arttıkça, öğretmenlerin örgütlerine olan güven düzeylerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: İletişim, iletişim yeterliliği, güven, örgütsel güven, öğretmen, okul yöneticisi
dc.description.abstractThis work has been done to determine the relation between teachers views related to the communication abilities of primary school managers and organizational confidence level of teachers in Uşak.The research has been realized with 297 teachers working at the primary schools of Uşak in the education teaching year of 2011-2012.Data have been collected by the means of personal information forms, communication proficiency scale and organizational confidence scale at schools.Data obtained from data collecting instruments have been analysed by means of SPSS 17.0 Statistics packet programme at the computer.Frequency and percentage statistics have been used to determine the demographic qualities of participants,average and standart deviation statistics have been used to determine the perception of communication abilities and organizational confidence levels. Mann Whitney U and Kruskal Whallis H tests have been used to examine the perception of communication abilities according to teachers demographic qualities and differentiation of organizational confidence levels.Correlation analysis have been used to determine the relation between the teachers views about communication proficiency about school managers and organizational confidence levels.As a result of research, the more the school managers understanding empathy and social contentment communication abilities increase the more the level of confidence of teachers to their organization Key words: Communication, communication proficiency, confidence,organizational confidence, teacher,school manageren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin öğretmen görüşleri ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki (Uşak ili örneği)
dc.title.alternativeRelation between teachers views on communication abilities of primary school managers and organizational confidence level of teachers (Uşak province case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.subject.ytmCommunicative competence
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid462315
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327796
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess